THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

13 June 2013

Ruang Simpan Mainan Selambak

Ruang kat rumah tamu aku adalah satu bilik ..nak kata bilik pun bukan bilik..takde pintu pun..tapi ruang khas ...asalnya ruang ni ialah dapur...tapi sebab dah extend...ruang ni kosong...aku buat ruang ni untuk simpan barang Fayel...tau je la ada budak kecik kat rumah kan..barang mainan bersepah sana sini...aku tak banyak belikan Fayel mainan...kebanyakan mainan dia bagi orang yang bagi...dari kecik sampai ke besor memang kitaorang mak pak nya jarang belikan mainan...selalu yang banyak bagi ialah mak angkat dia yang di panggil ibu...ibu la yang banyak belikan mainan ..tq ibu...

Pastu hadiah bertambah pulak bila buat majlis birthday...serius banyak giler dah rasa macam kedai mainan...setahun tak payah dah beli mainan....lambakan mainan bertabur sana sini ...tu aku malas nak buka...buka mana perlu je...dah buka tu ko tau la kan...Fayel ni bukan main proper sangat..dia dok cabut habis jahanam mainan dia...buku buku yang bukan kulit keras habis dah tercabut kulit..ada yang koyak..so tak payah bukak la Fayel eh...dia pun tak pandai main lagi...di campak lagi ada...sayang harta sikit Fayel...mama nak beli hadiah memang tak la kan....

Aku teringin nak ada playroom ..ruang bermain untuk Fayel...bilik ada tapi kat atas..rumah 2 tingkat kan...dah la pemalas nak naik atas...sesekali je aku naik atas tu...tido pun masih belum kat atas....kenapa..?? Fayel masih tido ngan kitaorg dan agak lasak..satu katil dia sorang je bergolek kiri kanan...jadi baik bentang tilam dia sorang je...aku n EA mengalah tido toto hukhuk...demi Fayel kan...bilik atas aku berkemas la macam pengantin baru cuma pengantin lama je tak tido situ...rasa nak honeymoon...naik bilik je ar...kuikui....jangan tak tau...baju basahan aku pun letak bawah...hahaha punya la malas nak naik atas...bilik air atas pun jarang guna...biasa yang rajin naik atas ni EA la...kerahan tenaga aku suh hantar ini itu hehehe...

Takpe takde playroom kan...tunggu Fayel dah besar boleh tido sendiri bilik atas tu nanti aku plan nak beli set katil bujang...so nanti sumbatkan semua barang dia dalam tu....tunggu eh Fayel dah boleh berdikari tido sendiri...so buat masa ni ruang bermain Fayel terhad...main la kat ruang tamu.,...mana aje la dia suka...dah ada khemah tu main je laaku cadang nak buat je ruang bermain kat luar laman rumah aku...hari tu dah buat aku letak slide buai..tiang gol bola kat luar...datang bebudak jiran main ngan dia...habis bersepah..penat aku nak kemas balik..so tak payah main dalam rumah je la Fayel..cuma basikal je aku letak luar...slide pun aku bawa masuk dalam ..ada percubaan orang nak curi...slide tu hadiah birthday Fayel dari adik aku Ekin dan Zufar...maka ruang simpan itu sumbat la segala mala barang mainan Fayel...dah nampak serabut semua kat situ..dah nak buat camana kann..redha je la rumah kecik pun...



Inilah ruang penyimpanan segala barangan Fayel..dari baju, mainan semua la termasuk rak laci tu mama nya punya barang hahaha...pemalas naik atas kan

Papa Fayel buat rak para untuk simpan segala hadiah Fayel...dah macam kedai mainan 

Khemah anak pun jadi pot bapak tido hokehhhhhhhh...


Bila dah pandai kenal mainan..asik la tunjuk nak nak...so ini la yang tinggal tak bukak lagi...yang dah bukak pun ntah kemana

Cakkkkkk..main dalam khemah....ni gambar lama Fayel botak setahun...masa ni tak pandai main mainan lagi

Hai...mari bermain slide bersama Fayel...jom meluncur...dalam rumah pun bolehhhhhhh









Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

13 comments:

With Julia said...

Comel khemah fayel...byk betul koleksi mainan fayel yg x bukak lg pun byk...untung arrrr fayel hehhe

Wawa said...

fayel naila mintak menan siket...hihihi...

yUmiE AzuRa said...

hamboihhh mainan fayel..iman punye ciput je.tgal lbh separuh kt umh maktok kt kg,so kt kl mmg lg le ciputnye.huhu

Gieyana said...

Lama x dtg sini..mmg byk tul mainan Fayel..sy pon jrg beli menan..:)

m@m@yAyA said...

nti bolela yaya join mainan abg fayel yer..

yaya pun xda playroom sdri mklomla duk menumpang umah tokma segalanya terhad..~

mak aih abg megat skli join khemah fayel..huhu

ameris said...

mmg menan utk dijahanamkan kot. mcm rayyan kdg2 beli menan tak sampai setgh jam pastu dah tercabut kaki tangan bagai. huhuhu...

Nadine said...

bestnye fayel! banyak tul toys dia :)

veesakura said...

Byk toys fayel.best2! Vee pn jrg bli mainan utk hussein. die main toys anak sedara je. khemah tu menarik tp umah i is kecik.hurmmmm

~ NANA ~ said...

byk sgt ni mainan fayel...boleh buka kedai mainan dah...haha

hayati hashim said...

Fuiiyo fayel main slude dlm rumah jek.. cangihh!! X yh p playground dh..

Aty_Fared said...

Ni kire mcm play area ar ni..besh ar gak kat tngkat bawah tak ar sepah2 kan..:-)

Chekgu Azrine said...

bestnya jadi fayel..tak yah g playground..yeahhh

puansazusarin said...

Banyaknya mainan fayel..sakina nak sikit boleh..hehe

Google