THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

17 June 2013

Jemput Tengok Ruang Tamu Tempat Berlepak Santai ...

Assalamualaikum...tuan rumah hari ni nak jemput masuk tengok rumahku syurgaku....rumah yang menjadi pot melepak anak beranak bersantai....rumah tempat meneduhkan diri dari hujan panas......rumah yang agak istimewa buat aku sebab sebelah menyebelah je dengan parent aku...dapat la menjenguk keadaan mereka.... rezeki untuk Fayel juga...sekurang nya aku tak de masalah pening kepala nak cari pengasuh Fayel....mak aku pun memang babysitter....rumah ini la jugak membentuk institusi keluarga aku ..baru la aku merasa erti privacy hidup suami isteri yang sebenar....kira nya aku dah keluar kepompong la..susah senang bahagia perit jerih kami suami isteri yang lalui...

Jemput jemput tengok....sila la takde deko deko ...rumah simple je...nak deko lelebih aku pun tak kreatip nya pun...mana dan la...rumah teres  2 tingkat...ada la serba satu tv, sofa,..boleh untuk lepak santai...barang rumah pun aku tak beli...macam sofa tu jiran bagi sebab dia beli baru...dia bagi aku...amik je la sebab aku pun malas nak beli baru...kang nak pindah berhangkut barang lagi...kecuali tv itu...memang beli selepas pindah..tv tu EA punya..dia mana boleh takde tv ko...panas bontot...mau la dia tak senang duduk..pastu asik nak pasang PS2 games..aku rela dia tengok tv dari main PS2....hahahah sebab aku malas nak main...dia takde geng aku yang kena main...bosann...dah nama suka tengok tv..remote pun dia pegang la...satu channel dia duk tukar nya....pening aku bukan reti tengok satu je...carpet ada tapi tak letak sebab ada anak kecik kasi simpan...kalau rasa nak berhias baru pasang ...ok ok mari terjah ruang tamu ku


Masuk je rumah akan nampak lapang begini...ini la rumah aku bahagian bawah..terperosok tepi tu la ruang mainan Fayel...macam stor dia gak la hehehe...yang tutup dengan tirai pelangi IKEA belakang tu dapur...




Ni snap dari tepi tangga....kenapa meja ada di situ ??? ini meja bancuh susu tetiap malam..kan kami tido bawah

Rumah aku 2 tingkat...so sini bahagian bawah tangga...ada pc...rak buku tu tak tau dah nak letak mana...so letak kat situ sebab ada Al Quran jugak...biasa kitaorg jemaah bawah tangga tu..so senang nak baca Yassin malam jumaat

Ruang Fridge magnet dan potret kahwin.....buku buku...eh kipas pun ada...rumah batu panas bahang

Tangga nak ke tingkat atas...yang jarang naik hihih

Ni pun sudut ruang tamu diambil dari tempat tv..biasa tetamu suka duk sini...


Ruang tamu yang lapang...santai untuk bergolek bawah kipas ...heaven ko...



Ruang menonton TV...cat dinding tu memang masuk je dah color hijau...malas nak tukar cat...sofa ni jiran aku bagi....




Hiasan frame gambar pakai shelf Ikea je...ini pun Fayel asik panjat nak gapai gambar...





 DAH DAPAT GAMBARAN KAN KEADAAN DALAM RUANG TAMU AKU KANN..NANTI TUNJUK RUANG ATAS PULAK...









Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

17 comments:

CikNaa said...

boleh tahan besar ruangtamu akak eh..mesti sewa mahal ni kan..

Wawa Yusoff said...

syioknye kak hall besar gini. puas la nak golek2.

cikpingu said...

weeee.. bsar jgk ruangtamu kak mimy... tmpt golek2 karus la luas.. bru ashikk...wahh gitu..

ayahmamilisa said...

nice living hall..nampak selesa je :)

~ NANA ~ said...

luasnya ruang tamu! nmpk cantik la pulak cat dinding warna hijau

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

biar takde barang cantik tapi kemas kan kak..

PinKy MoMMa said...

macam besar je aku tengok umah ko..umah aku lg kecik my huhu..ni tak de brang..nnt kalau dah ada barang..sana aku langgar..sini aku langgar hahaha

♥ ROS ♥ said...

Matching plak sofa and dinding tu. Hehe.. Umah ros kosong ja kt ruang tamu.. :-(

fifi said...

ruang tamu sy kecik jer. kosong pulak tu. tapi memang saja je nak bagi kosong. nanti banyak barang,malas gila nak kemas.

Chekgu Azrine said...

suka rumah ruang tamu bsar..dan yg pntg tak banyak barangkan??

Nadine said...

simple tapi kemas dan menarik. besar jugak your hall area, Mimy :)

aiezzaSue said...

pueh hatilah klau dpt umah teres 2tgkat yg dh lama,besar,..umah sekarang cenonet tapi rega..adoii ;D

Norhidayu Abdullah said...

akak, fridge magnet tu akak letak kat apa? camne buat tu?

Cik Puan Rara said...

bagus jugak penggunaan shelf tu eh kak.hmmm,pc pon akk pakai shelf jugak kan.hmm bagus idea.

Aty_Fared said...

Umah ko ni sama besar ngn umah mak ko tu kan...?? Ley bayangkan..duduk ber 3 kire besar gak ar umah ko..:-)

With Julia said...

Fuhhhh! lawa betui lah rumah kak mimy...utg fayel dpt mama rajin kemas umah...umi Qi asyik kemas...Qi tlg sepahkan acaner tuh hahahha

blog-tips-kurus said...

rumah 2 tgkt boleh bersenam turun naik tangga.. :-)

Google