THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

25 June 2013

Merajuk Dengan Megat Nufail Anaqi...

Semalam Megat Nufail Anaqi memang betul buat perangai ....geram geram...tanpa aku sedar aku menangis dan jadi merajuk....hahahah...serius aku merajuk dengan Fayel...dengar macam lawak je kan...tapi benda ni spontan...yer Fayel kecik lagi pun...buruk muka oii merajuk ngan budak kecik hehehe...

Fayel dari aku balik semalam satu satu perangai protes dia tunjuk...ni gara gara tak dapat keluar ronda petang sebab cuaca berjerebu teruk....balik amik dia dari rumah tok mak terus kunci rapat pintu semua...tetiba semendan la dia mengamuk sepak pintu...terkejut tengok reaksi dia gitu...urut dada aku...sabar mommyyyyyyyy

Ok lepas maghrib setel nengok tv...elok je frame atas tv...tetiba dia amik nya...duk pijak...patah wehh...huhuh..setelah sekian lama ada je kat atas rak tu..takpernah dia amik...frame tu pic kawen mama papa dia....pijak tu satu hal...kalau kaca pecah masuk kaki dia camana...aduhai geleng kepala....

Tengah rancak nengok masterchef selebriti sambil Fayel pun duk sebelah sekali..elok je dia duduk..tup tup tetiba berlimpahan air susu tumpah...bila masa ntah dia main puting botol masuk termasuk dalam...dia tumpah selamba aje....huwaaaaaa time ni aku memang sangat marah...tak sedar aku jadi tarzan terjerit...

Dah la tarzan terjerit...papa EA marah aku pulakk...sentap mak...Fayel pun pandai kan selamat kan diri lari kat papa...dah mama kena bising ngan papa....ok fine...aku terus merajuk tak kemas apa pun...aku tido....aku nampak Fayel pandang je aku....kemain gigih dia nak amik hati baring celah ketiak...kiss mama...papa pun sama minta maaf guna anak...Fayel say sorry mama...hmmmmmmmmm serius sedih weh...Fayel kemain peluk peluk manja mama dia...huwaaa mama sangat merajuk....terasa betul hati ...terasa Fayel tak sayang mama sampai buat mama marah....

Beginila perasaan eh kita selalu je buat mak kita terasa hati...serius i'm touch ...ni baru Fayel kecik....belum besar lagi ada banyak lagi journey yang akan aku lalui....bertabah la wahai mama...kita sedang diuji....sabarrrrrrrrrrrrrrrrrr...




Kena bebel ngan mama sebab sepak pintu tak dapat keluar....menangis beria

Berebut nak Frame 

Akhirnya berkecai kena pijak...nasib kaca tak pecah


Pertumpahan susu berlaku...selamba je kannn..puting dah termasuk dalam botol tu...



BANGUN PAGI DAPUR BERKEMAS....PANDAI PULAK KEMAS RUMAH YE PAPA ....KALAU TAK KERANA MERAJUK KANNNNNNNNN...MERAJUK SELALU LA GINI








Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

20 comments:

erin said...

aiyooo, sbr ye mama, fayel mintak sorry..jgnla majuk

Nurul Aziz said...

Hahaha tapi kan, kira hebat la boleh tak cair bila fayel pujuk.. ni semalam, Ayra baling tin biskut kena muka... adeh.. geleng kepala je peel.. nak dipukul nak dimarah bukan tahu apa pun.. bersabar jela.. tapi dah besar nanti kalau camtu gak peelnya, ku piat-piat ha tangan tu.. mihmih..

Chekgu Azrine said...

Alolo..saba ye mamy fayell..bdk pjng akal..mmg gitu..rock n chill ye mamy!!

chuya - the mother of A's said...

hiihihi bertabah ya mimi...

D Yatie said...

Hehehe. Sama2 kita bertabah dan bersabar dalam membesarkan anak ni ye mimi. ^_^

UMIE SUE said...

sebijik perangai aqilah......hohoh

ameris said...

mimy, kena byk2 sabarrr. saya pun slalu mcm ni. stress giler rasa. terus naik bilik tido. selalunya rayyan la buat hal.yaya ok lagi. tu yg suara mengalahkan tarzan, tangan mula la geram je nak naik. mana taknya dia buat adik dia mcm raksasa dia ultraman kononya. smackdown habis, seriau tgk bila time dia cekik adik dia. dari dapur saya jerit mcm kena sawan....

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

notty Fayel, sekali sekala mama merajuk padan muka awak

fifi said...

hah,kan mama dah majuk tu fayel..isk,saya nanti camna lah agaknya ye..

SweetLikeWhat said...

saya saksi kejadian tumpah susu di ig semalam..ekekkee..
takpe la kak..fayel nak membesar tuh..

jaja_NorLiza said...
This comment has been removed by the author.
m@m@yAyA said...

fayel da mntk maaf ngn mama lom,cian mama penatla syg..

nsb baik xkena kaki dia kak kaca frame yg pecah tue..bahaya sguh~
yg tumpah susu tu comel sguh smp termsukla puting lam botol..

NM03 said...

fayel nakal ye, kasik mama marah ye... cian mama...

ctmah said...

hehehe!comel ah akak ni..
abg fayel jgn le kecikkan hati mama lg yerk..nnt mama catu dr belikan kasut byk2 tawww..hikhikhik

intandayani said...

hehe rase klaka plak baca ni Mimi..tp yg best bile dpr berkemas.serius mmg sdri rse lega n trs hlg rse mrh tu kn?tu la pempuan lmbt hati

luvDriGhtOne said...

Qaleesya pn ngamok sehari dua ni xdpt ronda naek mtor.jerebu area klng shah alam kn teruk.cian dia xdpt tgk haiwan yg akak pling tkot tu.hehehe...

cikpingu said...

hohoho... kdg2 rse nk nangis jgk...
dhia nangis2 mngamuk... buat itu ini.. menaikkan drh ibunye ni.. yg ayahnye plk.. msih duk rilex lg tgk tv goyang kaki...hmmm klu bsr nnt xtau la cmne dugaannye..

CidaZam said...

sama la beb...aku pun kadang2 sentap dengan AmaniZamani... laki aku pun sama dengan je... dia marah tak pa, aku marah tak bole... hehehe

Rose Azadir said...

Salam, sy follow blog sis n sis follow blog sy yer...jemput masuk ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com untuk mendapatkan harga istimewa untuk produk Shaklee. TQ for your support.

~ NANA ~ said...

hahahaha macam2 ek fayel ni...kelakar pon ada

Google