THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

05 June 2012

Sistem Giliran Makan Kami!!

Selit selit kisah kami anak beranak...sejak dah ada anak ni...kalau ada jemputan kahwin payah la nak dapat makan sesama sambil menikmati lauk pengantin dengan asyiknyaaa....nak sekarang Fayel dah ada...kena la sistem bergilir makan.. macam biasa aku la yang utama nak makan dulu ...mesti aku dulu makan...EA nanti dulu yer sila jaga anak ....memang sedap la aku dapat makan dulu..apalagi aku saje je makan lambat...hihihih...biarkan je EA jaga lama sikit...wahh matik la mengelat jaga...masuk nasi dalam mulut kasi slow motion ...sampai EA nengok terliur sound...cepat sikit la...nak makan jugak...kah kah...

Ok sistem giliran bertukar ...EA makan aku jaga ....aku bukan tak suka jaga Fayel eh....lenguh nak dukung....tu pasal cari jalan mengelat...opssss...gitulah dah ada anak kecik ni kalau nak makan..tak kira la kenduri ke mana tempat makan...memang tak leh dah nak feeling makan sesama....tapi yang bestnya adegan suap menyuap la...huiiiiii kemain...reason ada anak...aloh aloh ngengada...#lempang#...

Last week kitaorg pegi wedding kat sentul...ala yang hari Fayel tak nak tido tu...yer budak kecik tu dia buat hal sudah...sampai ke petang ngantuk bebenor...tak sedar ...tertido dia...speaker bergegar lagu kuat ya amat dia rileks boleh tido...geramm...kalau la kat umah tido macam ni kan bagus....takde makneee kann...tido ke berjaga sistem giliran tetap jalan ...hmm yerla Fayel tido..mama kena beriba..kebas la tangan aku...hahaha...tu la pasal..eh macam nak mengelat aje bunyi..larikkkk


Ketiduran papa pegang..memang boleh la..tangan papa kuat...

Pas baton kat aku balik....papa nya nak makan...

Aduh tak tahan nak Fayel tido lak...

Lambat la la hai papa makan ...cepat laaaaaa sikit...ngelat la tuuuuuuuuu

Makan makan  jugak...cepat yer bang...

Tak keruan EA makan...sibuk nengok anak dia...aku dah keluh kesah....kebas oii tangan

Papa leh cakap lak...rileks dulu mama..."kita minum dulu"

Papa acah aje ke...amik la Fayel ni...huhu

Yeayy papa dah amik turn..lega aku.....Fayel memang suka la tu papa dia pegang

Keluarga hijau incredible hulk...huhu

Fayel yang tido tak sedar diri...sampai sistem bergilir makan papa mama dah habis la...tido lagiii...


APA YANG PENTING KERJASAMA....TUNGGU FAYEL DAH DAPAT KAKI...SISTEM BERGILIR LAGI HEBAT NAK KENA KEJAR MENGEJAR PULAK...KANN





Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

15 comments:

tutup mulut said...

fayel hensem ni makin bambam! auntie like like!

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

salam singgah,

fayel yang dah besar kebombom hensem ! biasa lah tu sistem gilir, tapi kalau saya kasi suami makan dulu sebab suami saya pantang nampak makanan.. hehee

yana lyana said...

alolo lenanya dia tido..comel!

Mrs. Norrie said...

aku memang bagi laki aku mkn dulu biasanya, sbb time dia mkn otomatik anak2 aku akan mkn sekali....bila dah siap mkn dia akan jaga 3 org sekali gus....cikelat jugak aku kan....hahahahha

Siti Shuhadah said...

camtu la kan bila dah de anak... hehehe...hello fayel bambam acu!!!

Liyana said...

fayel hensem! :)

mamyharraz said...

olololo comelnya fayel..lena sungguh!
sy dulu pun gitulah..skrg dah besar si kakal tu sistem menjerit pulak berlaku hehe mana tak nya benda yg dilarang tulah dia suka nak ngusik.sabar jelaaa

SURIA AMANDA said...

hehehe...mmg mcm tu la...kena gilir2

Ann Ishak said...

dah dapat kaki besok...makpak kena belajar makan pantas pulak, takut tak sempat nak menyuap je ;)

♥ ROS ♥ said...

Adusss, suka tgk fayel.. Dahla semangat putih gebu lak tu.. Hihihi... Mak ros paksa ros mkn jgak sambil dukung anak, supaya nnt bila lelama dia akan tau time mama mkn die xkacau..tp mmg btui kak :)

mrs.ecam said...

ohoh sme la...bile bergilir jg adegan suap mnyuap pong blaku...smela kn klu ank tdo mmg kebas nk megang....tu ms die kcik...ms dh dpt kaki lg la berkejaran 1 restoren...last2 ermm tapau jela...huuuuuu

La dOLcE mEa_nAtt said...

mcm nk gigit je tgn dak bam bam nih....adoii

Kella said...

hensem la.. tak kira aku memang nak cakap lagi.. entah ke berapa kali! dia ni memang budak hensem! =D

Bitt (double IS) said...

hehehe yup kena gilir2 teringat masa nik dtg kenduri dengan sufiyyah dulu..hehehe skang ada doubleIS pon gilir jugak gilir bersuap ketika kenduri...akekekkekekee tunggu masing2 pandai makan sendiri..huhh baru syokkan...tak pe bukan selalu pon merasa 4-5 tahun jek...akekekkee enjoy! ;)

kayrul-shah said...

seronok dak bam bam nie tido..ada anak kecik macam tue la nasib..makan bergilir...hehehe

Google