THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

18 May 2009

Langkawi Island - Day 2

Day 2- Sightseeing Pulau

Hari ke2 di langkawi…bravo sumer bgn awl dan breakfast Maggi….heehhe..beli sorang 2 kt pekan kuah…buat standby…then ikut itinerary plan…nk pi cable car kt gunung mat cincang…sampai2 je kat sana..got teknikal problem plak…adus…berpeluh ketiak aku…x tahan panas…mula rasa cam nk tunggu tp katanya 2-3 kam pn lum tentu settle…dh la panas giler kan…..then we decide to sightseeing je pulau langkawi mengikut destinasi mana yg kitaorg lalu…


Teknikal problem gak tp pose ttp pose….hehehehe….
 
Sempat singgah animal garden …ada arnab2 comel..cuba korang tgk pic bawah ni..pic 1 kak masni aka ibu arnab dikerumuni arnab..sumer arnab kejar dia…jeles aku tp bila tang aku je..arnab ni x mai pn kt aku..ni psl gelaran mama jumbo la ni..huahuahua…
 
Kasut penyelamat crocs vs monobo…famous kasut ni kt langkawi…byk gk tourist beli..jd aku pn x teragak2 nk try…mmg comfit..nyesal lak x beli mcm2 color..
 
Ini dia telaga tujuh dkat2 gk la ngan cable car..mula cam nk naik ..pastu ada org ckp kena menapak mcm hiking…tobat mak xmo…posing pn jadi la…aku suka posing montot kt bwah tu…huuhuh..bdk2 ni hangin je..jeles la tu montot mak hebatttkannnn….mama jumbo….huuhu

Here we go with the map…aku co pilot x leh harap..huhuhu….map asyik hilang 2 kali..bikin lin panas jekk..tp rileks la kan…ko gk ckp langkawi ni pusing2 x sesat..so what??? Tensi siot vacation nk emo…
 
Akhirnya smpi gak The Andaman Datai Bai..jln dia pehhh berbelok2…cuak gk weh…tp ini dia bakal tmpt honeymoon aku nnt…ahh x kira nk gak kt sini…sbb privacy & exclusive…mau la ikat perut bertahun semata kan…hahahah

Swimming pool dia best nyaaaaaaaaa…mau aku nk bukak baju ni terjun…..dgn aksi kuak mendada...hahaha
 
Sempat lg singgah toilet Andaman..utk merasmikan pelaburan…kuang kuang…bila lg kan…after kuar dr toilet sepantas kilat pekerja dia dtg masuk …nk spotcheck la tu…sbb bikin toilet basahh….hhaahhaha..
 
Wah ada cermin besar..harus chezeeeeeeeeeeeeeee…hebatla yg ptg kita 3 org saja…
 
Sambil menunggu welcome drink..nan ado org nk bagi…heheheh..waduh cantek bangat deh….berangan gitu…

Hiasan kubah dr pandangan masuk ke andaman….very the antique
 
Dibelakangi hutan hijau semulajadi..very the green…ah aku soke soke…damai..aku sudah gatal utk dtg sini lg
 
Wish to come here again for honeymoon…probably…...mau bakal laki aku bernanah mendidih dgr harga...
 
On the way nk lalu..jumpa satu bentuk cam gua sgt unik..inilah langkawi falls…
 
Temurun waterfalls leh Nampak dr jalan…menarik la……….

Dicelah celah bedah, batu….huhuuhuhuh
 
Welcome welcome…highway star to be…huuhuh
 
Jalan2 lg …singgah pantai pasir hitam…wlupn asyik tersasul sebut tengkorak hitam la…beras hitam…hahahahah
 
Masing2 expressi kt pasir hitam..kak masni siap ngan tarikh lg…diana menunjukkan syg nya kt bfnya…wah gitu…yg pntg aku CUTE….agree ok…
 
Bukti pasir ni mmg hitam…..mcm arang pn ada kan…
 
Then gerak lg..tp malangnya x semapt ke tanjung rhu dan air hangat village..walhal dh dekat..tension x…sbb apa..?? hmm sndri mau ingat la…klu dh dlm vacation ni ada yg nk ikut kepala sndiri jek…bosan siot…
 
Ke kota mahsuri…bj aku dh basah so aku tukar jela…diana enterprame aku !!!

 
Entrance nk masuk ke kota mahsuri..per entry ticket RM5…excited sungguh..
 
Aku pun nk buat gak pinggan hiasan ni…ewahhhh..cute x ..cute kan..heheh
 
Kubur arwah mahsuri..
 
Ni rumah family mahsuri…aku berani dr luar je..masuk dlm x berani…xleh ar bulu roma meremang je….seyes
 
Ini telaga mahsuri..yg dipercayai klu basuh muka ngan air ni..konon akan berseri2..hhmm yerla tu

 
Gamat house dlm kota mahsuri…X sempat nk peg nusantara gamat…sorry amir..i dh cuba nk pegi tp terlewat dh tutup…sori tau…J..sian kt amir sbb aku janji nk beli dia krim gamat panas..
 
Blk singgah padang mat sirat ..sini ada beras terbakar…kt sini jug aleh cuci mata shopping mcm2 ada jual..kain batik, tshirt, souvenir
 
Tapak kawasan beras terbakar…yg hitam tu kesan tanah yg terbakar

Aku snap tu yg nmpk cun tu….mentang2 aku xder kan dlm gambar
 
Otw balik gi pantai cenang n
k tgk sunset…peh lawa nya..diorg yg lyn tgh layan durian…
 
Candid ok..thanks abg langkawi..hohoho

7 comments:

diana aziz said...

Yang penthing ghambar khita berthiga, vogue the vass!

tHEoNeANDoNLy said...

hebat... pasir da itam..!! hehe..

Mimy Hamid said...

tintadarihati : vass jgn x vass

theoneandonly : itam opsss

kella said...

Mimi.. aku sangat la suka baju ko yang kaler itam putih tu.. lawa la beb ko pkai baju tu...
dlm byk2 gambar.. baju itu yang aku komen kan... hahahah.. jgn mara... orang lain dah tolong komenkan utk aku...

Mimy Hamid said...

kella : aku pun suka sbb nmpk aku kurus ..heheeh bj aku yg lain sexy tu x pyh la ko komen plak..promotee!!

wAhIdAjAnUdIn said...

amboiii...bercuti sakan nampak...bestnyerr kalo dpt gi bercuti mcm ni....

Lissie Lisbeth said...

tgk page ceritera langkawi, terkenang pulak haku dgn percutian smbil bkerja aku dgn wak kesayangan ku......rase sedih pn ade, happy pn ade......ape g pasti, kezen aku yg sorg ni mmg mavelles.......pndi brgaya i tell u..
aku mmg salute die tang 2........

Google