THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

31 December 2013

Kisah 2013 Dalam Kenangan....Kisah 2014 Bakal Tercipta

2013 sudah sampai ke penghujungnya… bermula la episod kalendar baru...kalendar 2013 dah jadi kenangan pun...2014 akan menyaksikan banyak kenangan baru bakal tercipta...yang pasti ada suka dan duka..wallahualam...segalanya urusan Allah taala..kita manusia hanya mampu merancang segalanya berjalan lancar...amin....sepanjang 2013 tak ada kisah istimewa terindah di kenang...melainkan dukacita...

Untuk tahun 2013 terlalu banyak dugaan ujian yang aku hadapi satu persatu ujian Allah bagi dengan penuh hikmah nya...paling mencabar adalah ujian rumahtangga..banyak gaduh gaduh dan gaduh sampai dah give up...punca banyak dari anasir luar parasit perosak....betul betul buat aku terduduk down habis....ujian dalam persahabatan...hidup berkawan what u expect ...mengata belakang....hikmah nya aku nampak siapa betul betul kawan....ujian dalam pekerjaan...takde angin takde ribut...nak hujung tahun kena tukar unit pulak ....macam macam ....namun setiap apa berlaku ini terselit hikmah tersembunyi...disebalik dugaan itu aku bersyukur atas segalanya...masih hidup bernafas dan peluang menikmati hidup di muka bumi ini...dapat melihat Fayel semakin membesar depan mata...terima kasih kenangan dukacita yang hadir...sedikit sebanyak membuat aku semakin kuat mengharungi kehidupan... 

Untuk 2014 aku menunggu dengan debar..dup dap dup dap..apa agaknya yer akan berlaku....semoga apa yang aku impikan dan plan berjalan ngan lancar dan dipermudahkan..setiap tahun baru aku tak menetapkan sesuatu azam tapi lebih fokus pada impian..bagi aku bila azam kalau tak terlaksana rasanya macam tak de misi lak...haha itu kata dari orang yang azam selalu tak menjadik...lalalala....so baik la kita berimpian...dengan impian, anganan memoga jadi kenyataan kan....jangan angan mat jenin sudah lah...tak salah berimpian bukan kena bayar pun...nak berazam pun tak de salahnya kan...mungkin pada setengah orang azam lebih bertekad bersungguhnya...owh sama aje la... 




SELAMAT TINGGAL 2013..
SUATU KISAH DALAM KENANGAN

SELAMAT DATANG 2014
SUATU KISAH BAKAL TERCIPTA




18 comments:

YanaUjang said...

happy new year kak!! may our friendship last forever...ewahh :))

msredcheesecake said...

ujian tu pasti ada tuk kita semua.... tabahlah hadapinya... selamat tahun baru

mekchu said...

semoga tahun 2014 ini lebih bahagia.. amin..

Wawa said...

happy new year kak!!

Wawa said...

happy new year kak!!

CikNaa said...

dugaan tu mematangkan kite kan.. slmt dtg 2014 :)

fazitaismail said...

slmat tahun baru 2014 kak..
semoga tahun baru membawa kebahagiaan n keberkatan dalam hidup kita semua..
in sya allah..

Anak Lebah Comot said...

Jadikan kan sebagai asam garam dalam kehidupan....semoga kak mimy dan keluarga dirahmati Allah. ameen...

Chekgu Azrine said...

Happy new yr sis..
Semoga sukses dlm apa jua bidang ye

Mama Damia said...

happy new year kak mi..semoga taun ni akan beri kak mi sekuarga 1001 kebahagiaan

diana aziz said...

Happy new year mimy! Buang yang keruh, amik yg jernih.. pegang prinsip ni je dlm berumah tangga... abaikan parasit/ anasir luar tuu ye... :)

kathy jem said...

Selamat Tahun Baru Mimy! ;)

Haslinda Sadiken said...

selamat tahun baru gengg!!

ctmah said...

selamat tahun baru kak my and family! semoga apa yg diimpikan menjadi kenyataan.amin

ctmah said...

selamat tahun baru kak my and family! semoga apa yg diimpikan menjadi kenyataan.amin

ayahmamilisa said...

happy new year mimy! Insha Allah u'll have a blessing 2014 ahead:)

dandandiri said...

Selamat tahun baru..Semoga segala impian dan hasrat tercapai di tahun 2014 dan seterusnya..aminnn

http://dandandiri.blogspot.com/

~ NANA ~ said...

happy new year kak! insyaAllah tahun baru lebih bermakna

Google