THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

20 November 2009

Seram ke ?? Jangan Tegur ...Lagi

Semalam boleh pulak terlayan citer hantu dalam slot seram tv3...JANGAN TEGUR..LAGI.. rasanya bukan sambungan dari filem JANGAN TEGUR....tapi dari penerbit yang sama David Teoh...cuak gak momok yang dipaparkan ...walaupun aku tau kadang hantu melayu ni mengarut...tapi semalam layan citer ni...seram bangat seh...ada babak yang mayat nenek baring tido sebelah tu...haiyooooooooo...pastu ada pulak mayat terbaring.....ngan hantu nurse jilat darah....tak leh tido aku...tapi dalam pada seram layan gak...asyik lah duk terjerit-jerit...suprise gak la...baru episod pertama...kang terlayan sampai baper episod dan merepek raban....citer melayu hantu ni selalu gitu..apapun semalam nya episod memang agak serammmmmmm.....aku sempat google nak tau sinopsis citer ni..takut kang tengok melarat aku lak yang blur..muka hantu yang seram je lebih...jalan citer membengongkan orang...huuhuh...layanzzzzz...

** pelakon drama Jangan Tegur Lagi..


'Jangan Tegur ... lagi' mengisahkan tentang Natasya dan Kamal merupakan sepasang suami isteri yang hidup serba moden dan kebaratan yang baru pulang dari berbulan madu.Apabila Natasya terlibat dalam satu kemalangan jalan raya yang menyebabkan dia jatuh koma.Selama tempoh koma itu, dia telah bermimpi tentang seorang wanita aneh yang bernama Baizura.Kehidupannya mula berubah apabila mendapati dia mampu melihat makhluk-makhluk ghaib di sekitarnya.Natasya amat pasti bahawa kejadian-kejadian misteri ini ada kiatan dengan Baizura.Kamal berusaha membawanya pergi berubat walaupun tidak mempercayai benda-benda khurafat ini.Masalah baru pula berlaku apabila suaminya, Kamal, menunjukkan tanda-tanda bahawa beliau juga didatangi hantu dan makhluk ghaib. Dengan bantuan keluarga, bermacam-macam cara Natasya cuba memulihkan Kamal, tetapi keadaan Kamal tidak berubah.Kamal sendiri tidak percaya dirinya disihir, malah, menghabiskan masa dengan Dr. Maria untuk mencari punca saintifik permasalahannya. Hubungan rumah tangga Kamal dan Natasya semakin bermasalah selepas itu, malah, mereka hampir bercerai. Apabila mengetahui perbuatan Nastasya yang melibatkan ilmu mistik, ibu dan bapa mentuanya marah terhadapnya dan Kamal pula enggan menerima Natasya lagi dan menuduhnya lupa diri. Mereka sekeluarga terus menghalau Natasya daripada bertemu Kamal. Natasya benar-benar hendak berputus asa, dan memulakan hidup baru secara sendirian. Namun, roh Baizura enggan melepaskannya, dan terus mengganggu hidupnya. Selepas mengharungi pelbagai pengalaman bersama, apakah kesudahan drama menarik ini dan sampai bilakah roh Baizura akan terus menghantui Natasya?







 


14 comments:

Filla ~ Kasih Aleeya said...

citer seram mmg mak tak layan!! sbb mak ni penakuttt..jadi baik tak yah tgk..kang tak pasal aku paksa orang teman nak gi toilet... hahaha..

daela said...

aku x layan nok...coz aku x nk bermimpi yg bukan2...waaaaa...ngeri..lagipun kan nok...hehehehe....hantu..aku x suka tgk...

RedLife2Love said...

layan gak tgk cite nih.. siap jerit2 lagi terkejut tgk antu..haha.. tp mmg best la klu nk dbndingkan dgn tower 13 yg b4 ni..

zuzie's life story said...

antu de ala2 cite jo-on pun ader gak..seram cikitt jekkk..ekekekkee

kella said...

aku takleh layan beb, laki aku tak bagi pun kalo aku tengok! sebab nt aku akan menyusahkan dia bila aku mengigau jerit2! hohohoho

Liyanaroxx said...

yana pun tgk....mcm best gak episod 1st nih....seram gak kan?paling x tahan mayat dok tengah umah leh bgn duduk...pastuh tetiba terkuar dari bawah katil...jawabnya mlm tadik tdo dgn mama...ayah yana tdo kat bilik yana...wakakakakaka~!! *penakot punya pasal*

iena said...

tgk gak citer nih.... lagi seram dari filem dia wehhhh

Mimy Hamid said...

Filla ~ Kasih Aleeya : takpe pak radie ada ..apa ada hal....


daela : layan sesekali ok noks..hahaha..hantuuuuuuuuu


RedLife2Love : layan kannnn...pucat lesi tak??


zuzie's life story : cikit pun..ngesot yg mahal tu

Mimy Hamid said...

kella : pecah rahsia ko ngigau..hehe

Liyanaroxx : oppsss muat tak katil nak bertiga...eheheh


iena : mula2 je seram..pasni kita tgk camner

Faizah_Haris said...

ooo cam gitu ka cetanyerr?? huhhh....muka antu tu takbleh blahhh btol laaa....ishkk3...

en.awak said...

wahh macam2 perkara pelik akan berlaku klu korang tgk cite hantu niee yeee...hehehee.tgk cite hantu pun boleh ngigau cam tu teruk skali...
heheeheeheh tap tak per laa klu tak leh tgk jgn tgk ...nti kesian org lain nak kena teman lak heheehehe

en.awak said...

wahh macam2 perkara pelik akan berlaku klu korang tgk cite hantu niee yeee...hehehee.tgk cite hantu pun boleh ngigau cam tu teruk skali...
heheeheeheh tap tak per laa klu tak leh tgk jgn tgk ...nti kesian org lain nak kena teman lak heheehehe

en.awak said...

cerita hantu malaysia apa laa best sgt....nak tak bape real sgt
heheheeh.....
klu ada penyakit lain baik jgn tgk.

Anonymous said...

http://watchnurkasih.blogspot.com/2009/12/jangan-tegur-lagi-episode-01.html

Google