THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

28 January 2014

Trial kelas Playgroup ALIMKIDS

Salam..nak update citer weekend…wlau sibuk ngan bra sempat jugak aku keluar weekend huhu…keluar pun ada tujuan…first sabtu pagi tu dah plan nak bawa Fayel pergi kelas trial Playgroup AlimKids…banyak banyak playgroup…aku pilih AlimKids ..kenapa.?? walhal banyak je playgroup lain…sebab utama sebab Islamic…dekat dengan rumah …AlimKids ada cawangan Gombak …nak terap didikan asas agama kat Fayel dulu…selain tu boleh bagi berkawan…bermain sambil belajar….aku tak plan nak sekolah kan Fayel awal takut dia boring ..jadi pendekatan aku ialah hantar playgroup dulu…playgroup seminggu sekali je setiap sabtu 1 jam…lagi pun duk ngan atok nenek ni perangai ngade terlebih manja..germa haku ..marah sikit pun sentap…

Untuk umur 2 tahun sebenarnya 1 jam tu dah cukup sangat…hari sabtu  aku dh start hantar gi kelas AlimKids…aku start untuk kelas trial…yuran trial adalah RM25…nak tengok dulu Fayel cane..boleh ke tak handle…topic kelas pun dah jauh ..dah Module 4....takpe masuk je kelas apa ada…topic hari tu “Allah Makes The Sun”…so ada lah bercerita…aktiviti…mewarna, kraf…bagi aku best la..tapi Fayel first time kan..dia adalah agak jakun…dia jadi tak tentu arah tak fokus…peranan aku as mak kena la sama sama ajak dia fokus habiskan sesuatu benda…pujuk dia …keep calm dia dengan puji pujian hehehe…

Takpe baru permulaan….Teacher Habibah bagitau first time memang macam tu…takpe tunggu next kelas trial ….aku plan trial untuk 2 sesi lagi..sampai la Fayel serasi baru aku register…register fees RM100..modul kelas 200 untuk 2 bulan…huhu…ok la.next kelas trial walk in RM30..trial dulu sampai dah tak jakun baru boleh join…budak budak yang dah join situ pun bijak …fokus pada teacher...suka tengok…aku sampai rasa nak cubit Fayel sebab tak nak fokus..di asik la nak mengumbah buku…kat sini pun ada jual jual Islamic kanak kanak…yang jarang didapati di luar…pendek citer so far ok jugak la Alim Kids…tunggu aku reveie next class pulak eh…so pada yang berminat boleh la jenguk website /http://alimkidsplaygroup.blogspot.com..kot kot boleh tengok lokasi berhampiran...aku duk Gombak so aku pilih cawangan Taman Gombak Ria...

Adoi la nak mewarna pun botol ada....

Mood dah sentap time ni aku marah dia tak nak color nak main lari lari..habis kan dulu


Ok puji puji sikit ...Fayel pandai kan...baru la buat balik

Oh anak aku...tengok pic ni rasa sekejapan dah membesar

Mak yang teruja anak mewarna

Hilang fokus..orang buat lain dia duk sorang baca buku


 Aktivit mengenal warna

Ok hulur menghulur..sambut ..throw things

Aktiviti makes the sun...sun is orange color...ada aktiviti mengunting menampal..Fayel terlebih fokus ke gunting pulak...bahaya tul

pegi lagi meja lain....
\\

Hehehe

Semua kids tayang hasil matahari...Fayel punya napa tak tunjuk nak...

Asik sibuk mengumbah buku


At last makan kek..ada yang sambut besday hari tu
 

Alim Kids cawangan Gombak Ris

Masa untuk pulang setelah 1 jam..eh pulang ke..alang alang dah keluar baik kita gi ukur tawaf soping mall hehehehe....lets gooooooooo























5 comments:

DYatie ABakar said...

Pandai ny dia kaler. Arissa tekan kaler alahai. Sopan bebeno. Tak nampak. Huhu.

diary_ciknaa said...

fayel pandai..yaya pn ada?

Nadine said...

alhamdulillah, good job mommy. sukanya tgk Fayel! tak pe you, dia boy, kecik lagi. once dia dh adapt I rasa dah takde masalah, Fayel budak bijak :)

diana aziz said...

fayel2.. si nakal bambam yg comel tu... nmpk cam dia suke buat hal sendiri jek.. hehe.. bgus mimy hntr dia ke kelas camni. at least bile dia nk masuk sekolah sbnr, takde la dia kekok sgt..

Liyana said...

pandai fayel... waa nk anta faiq g playgroup jgk lah

Google