THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

22 January 2014

PotPet Fayel Hampir Ke 2 Tahun

Salam nak sambung tulis blog...sibuk ngan urusan bisnes aku semakin lupa nak citer pasal anak bujang sorang...anak bujang bulan ni nak masuk 2 tahun...aku adalah teruja..welcome to teribble two my boy....ahahaha..belum masuk dua pun dah ada terible sikit...sikit hmmm banyak....standard la kan dah big boy...Fayel masih tunggal lagi ...belum ada adik lagi...ok la Fayel selagi takde adik lagi ni manja manja dulu la eh...mau tak manja....tido pun mesti kena apit tengah...apa buat pun sikit nak mama kejap papa...merajuk boleh tahan...mengada tu kurang...tapi perangai protes memang sangat la menjadi jadi...tu yang kadang naik angiin ...aku jadi tarzan jadian...

Menginjak umur 2 tahun ..perkembangan yang paling ketara adalah Fayel dah boleh bercakap...progress bercakap dia adalah cepat sikit...dia dah boleh bertutur untuk meminta sesuatu..macam Mama nak susu...itu standard kan...kadang...mama nak tv...belum pandai mengolah ayat...tapi dah boleh paham apa dia nak ..dia akan bercakap meminta apa yang dia mahu...dah boleh membaca doa makan, doa tido walau sipi sipi...sebelum masuk pintu assalikum...boleh mengira satu sampai sepuluh..baca A BC..one two -ten...alif ba ta sampai syim saja....heheh ok takpe...sejujurnya aku tak pernah mengajar dia semua seperti di atas ...penggunaan flash kad pun takde...aku mak mode malas...ok nangis;...ahaha...belajar dari mana...semuanya TV disney junior channel...

Paling mencomel menghiburkan hati aku ialah Fayel nya keletah ni macam orang tua sikit...dia suka mengomel....kadang dia ikut apa papa dia bebel kat aku...kalau laki aku suh mandi dia pun sibuk la...mama gi mandi la busukk...kalau aku menyebuk dengan papa dia pun ..dia sama gak...Mama ni tepi la jangan laaaaaaa...ko tengok hahaha...nak marah tak jadi....ehehhe...kadang tu syok gak la...kalu aku masak...dia cakap...mama sedap nyaaaaaa...eah kembang jap mak ko...papa ko pun tak pernah puji huuu...ok anak cakap jujur ye lalala...

Apapun hujung bulan 31 ni nak masuk 2 tahun dah..boleh panggil abang Fayel...wlaupun kalau ko tanya nama sapa INI ATEYEL...ateyell ye..tau tak ateyel tu ADIK FAYEL...perasan lagi kann heheh..ok layannnnnnnn...mama doakan semoga Fayel membesar dengan sihat ye sayang...jadi budak baik ..tak mo lawan cakap mama...eh kekecik ni pandai melawan dah tau..grrrrrrrr...heheheok till next plan besday khas untuk anak mama ni nanti...supriseeeeeeeee



Hi ATEYEL....heheheh...

5 comments:

Nurul Aziz said...

Hi Ateyel :P hehehee.. happy birthday in advanced. :)

kalau kat rumah ni tanya sape nama? dia jawab 'aigha ticha'.. bolehla.. ada la bunyik2.. ayra batrisyia..

Haslinda Sadiken said...

haii abam fayelll...makin macho la awak nie..

Allene said...

sama la kita kakmi...
rajinnya lahai nak mengajar anak... beli flash card.. diy flash card...
tp nak mengajar... ermm...

Mar Mansor said...

fayel dah besar..dah pandai cakap kan..pasni fayel cakap kat mama.."mama, nak adik.."

mamahadifsyakil said...

abam fayel...acik adore sama u

Google