THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

24 June 2010

Mengira Syiling Terbiar



Syiling ini bukan ko yang punya...bukan ahmad albab punye jugak...tetapii ENCIK AWAK yang punye....hahhhh amik ko punya banyak syiling bertaburan...lemas aku nengok...berlonggok longgok...kejadian secara senyap telah dilakukan time Encik Awak balik kg Tganu ...aku kebetulan ngan mak aku n adik badik aku nak operasi umah "kami"..opsss "kami" la sangat...hahaha...ala2 macam spot check la...hehehe...ngeeee harus la jumpa memacam ni...habis kantoi...spare keys ada jadik beramai segerombolan nak operasi kemas umah bujang senang sorang ni.....Encik Awak tinggal sorang trang tang tang so senang sikit la nak kemas.......tapi takyah kemas memang umah dia kemas pun..oppsss malu haku selaku bakal bini ni....hahaha..



Tetiba tengah syok duk tinjau apa yang patut nak kemas...tak sempat aku nak kemas pun...yang sebok sekali mak aku le ..sibuk menyental bilik air ....memang feberet mak aku la tu kan...suka benor basuh bilik air...taraaa aku buka satu laci ..ha amik ko selambak duit syiling bertaburan...rabun buji mata aku nengok...alahai tak sangka Encik Awak ni pengumpul duit syiling...aku?? hampeh !! selagi ada duit syiling lagi tu la aku habis kerjakan...adik aku dira & ekin lagi la...dah asyik masyuk suh aku amik syiling..suh aku tepon Encik Awak nak amik skit...haihh banyak cantek korang...duit tu aku punye..tak gitu kata tunang mak kannnn.....wakakaka gelak jahat....




Sudahnya keje aku duk mengira syiling syiling ni...khayal beb asyik duk kira..je terduduk terkangkang mengira sesatu syiling bertabur...ini kira acara mengemas la gak kannn...hihihi...duit nya pasal sanggup mak nok mengira...nak harapkan Encik Awak hmmmm dia main campak je...geram aku....aku kemain mengira syiling mengikut angka 5 sen, 10 sen, 20 sen, 50 sen...adalah amik masa dalam 1/2 jam gak la aku nak menyusun cantek...









maka hasil kiraan nya adalahhhh...................heehe sila lah teka...ada hadiah untuk korang yang berjaya meneka....hampir tepat pun aku terima ...di jemput yer....ini kira aku buat contest kat korang jugak la...sesapa yang dapat meneka setiap angka tu nilai berapa keping contoh macam ni:

5 sen - ? keping /RM
10 sen - ? keping/ RM
20 sen - ? keping / RM
50 sen - ? keping
/ RM







SELAMAT MENCUBA UOLSS....
CEPAT KIRA...ADA HADIAH UOLLS
SUPRISE !!!!!!!!!!!!!!
( idak le duit syiling tu yer....sudah lebey la plak...aku pun tak dapek lagi la korang nak kannn....hihihi)






11 comments:

Ieda Al-Habsyi said...

wah banyaknyer!! encik awak kayoo! :)

POSH76 said...

puhh kanan puhhh kiri aku maiu terai nasib..sbb aku pun giler kumpul syiling heheh

ko ni nak keping/RM

5sen~RM4.35/87keping
10sen~RM17/170keping
20sen~RM30/150keping
50sen~RM54.50/109keping

dgn ucapan pandai ko buat peraduan hehe amin

farahfatihah said...

mak aiiii byknyer syiling!! bape abad punya tu??

Iena said...

aku ader sebijik tabung botol susu... kerja aku adlh asek mengira syiling tu jer... dh kira masuk balik... pastu kira lagi...
syok ooooooooooooooo...

sebab syiling ni dlm gambo jer... aku mls nk kira... x feellllllllllllll... hik3

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

pehhh naik berpinau biji mata aku nak kira nok...seksa batin aku....

eKiN said...

hoho..manyak geram nengok nye wooo...
rse cam nk curik je time nih...hahaha
abangg....mintak sket bang..???20 30 hengget jgikla...leh la...leh la...huhuhuhuu

Liyanaroxx said...

banyaknya syiling~!!!!!

POSH76 said...

masuk lagi saja mau kira lagi hehe

Nadine said...

En. Awak you kan, sama cam my hubby. Suka sgt kumpul syiling. Tp in his case, bersepah2 ok. Tensen I everytime nak kena kumpulkan :P

Tp untungnya, bila perlu syiling...senang je sbb dh ade stock :D

Eri-chan said...

pinau mata nak kira la mimi weh..

Mia-Ina said...

wah en awak..suke kumpulduit syiling rupanya

Google