THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

03 June 2010

Pantun Dua Kerat "Makan Makan Di Muara...Ini Cerita Lama"

Kuang kuang...sesuwaiiiiiiiiii ke..citer lama oii..dah basi gitu...ahhh selagi ada dlm draft ...ada aku kesah ke lama or baru..janji mak hapdate tayang muka...huhu...okeh ni cerita makan makan sefamilia bersama si tunang ku aka pemandu terbaek..Encik Awak..dari dulu hingga selamanya....sempena mendapat durian runtuh..opss bonus tahunan aku bertekad macam lagu hazami tu nak membelanja semua mereka yang bergelar KELUARGA...mereka dan keluarga mereka ini penting dalam hidup aku..maka tak salah aku nya aku nak belanja diorang ni makan best best walaupun .....best sangt ke?? hehe...yer pasal nak mengarang citer ni jugak la....aku tak de keje lain hari ni sampai blogwalking pun tak sempat..jangan marah ekkkkkkkk..layannnn


** siapa lagi si pemandu sebelah aku merangkap tunang aku dan merangkap bakal menjadi ahli keluarga aku jugakkk jadi siapa lagi nak harap bawa keta bang oii..harap aku...?? snap gambo pandai la

** ewahhh mood melawa aku mengedik disebabkan aku nak tayang rambut baru cuci saloon...lihat rambutku guna jari pun boleh..motipp lawa ke??

** bestnya naik mpv...rasa sesuai ar ngan family aku...semua tak rasa kepadatan ikan sardin..sabo ye adik, ibu, bapak....tungguuuuuuuuuuu...time ni nak gi angkut family abg aku lak..sekali harung sumer naik mpv..habis citorr

** ini destinasi meratah makan makanan laut...nunnnn jauh di klang...harapan sangat semua berlemak...

** menu menu muara ikan bakar tersedia...sudah sampai sini aku dah panik the disko tak tau nak makan apa...tengok semua sedap...nak je aku belasah makan semua ni...pastu yer merana ko makan maggi sebulan

**bahan haiwan laut yang jadi bahan untuk di masak...sejuk beku gitus...macam macam ada...kegeraman tahap melampau aku time ni...


** mekasih Encik Awak..memang baek hati tolong amik kan haiwan haiwan ni...semua jahat tak mo tangan basah kan...tengok tonang mak gak kena pilihkan...harus dia la makan paling lebeh kannnn

**kita posing dulu ..anak gadis mak aku aka MAK PAH...kurus ada gemuk pun ada..syiokk


** dan nak jugakkkkkkk posing aku bersama pak tonang ku...huhuhu...saje mood mengada


** makanan tak sampai lagi..air je dah sampai...malam tu orang ramai giler...menangis weh tunggu


** aku tukang snap gambo mereka...amboi ekin ko kalau bab posing...menyampah ok...
** dan sorang lagi..nak jugakkkkkk.....aihhh bebudakk ni



**abang aku sefamilia bersama bini nya dan anak anak nya...dan ultraman jugakk
**ehem ehem yang tengahhhhh tu paling menawan kan..sengeh kerang...huhu
** tak sudah sudah ngan kamera si dua beradik niii


**ah sudah ..apa ke hal la boboy ni....nasi sudehh lauk lambat giler...aduhh boboy dah baut hal
**masih menunggu makanan...tak habis habis gambo...itulah keje nya menanti lauk tak sampai



**mak aku dah buat muka merungut.....mem besorrr ngamuk aku takut..kang meja bertabur...phewittttt pakai tudung syria uollss (sempat aku promote..hihi)
**boboy sila pandang kamera syg...chumelllllll



** boboy chumelll wat pe tu...ngacau nasik...isk dakk kecik ni...



** aku buat muka hampagas...eheh pasal apa ek time ni?? aku rasa sebab berebut ngan Encik Awak lauk kot..hahaha...lapar nya pasal aku takut habis..

** dan lagi pasangan ini...blur sudahhhhhhh

** hapa citer best tu aku sempat skodeng meja sebelah...tengok tonang aku pun usha meja lain..ha bagosssssssss

** dan sesi mengutuk aku jugak ada....sila la adik n abg ipar...mencikk


** aku orang tengah menjadi mangsa bahan lagikk


** tengok Encik Awak mata tak habes habes mengusha kan..hamboi nak kena ni..tak nampak mata aku dah nak terkeluar tu...siappp


** lantak la labuuuuuuuu....yang penting mak makan dan makan lagi..sodappp....habis jangan menyesalll sebok duk usha kannnnnnnn



** muka kekenyangan puas...tapi aku tak puas sebab service lambat...hanginnnnnn yer perut aku hanginnnnn

** lambat lambat pun habis gak ek...hahah lapar oii..giler hapa order kul 8.30 sampai nak dekat 2 jam baru dapat...tapi memang puas hati sebab edisi meratah seafood sampai muntah...murah pulak tu....hihihi...dan paling best...semua keluarga aku dapat berkumpul...bila lagi kannn



ENTRY PALING PENAT AKU BUAT SEBAB GAMBAR BERSEPAH NAK SUSUN IKUT CERITA..HAIHHHHHHH AKU NAK REHAT...BLOGWALKING PUN TAK SEMPAT TAWWWWWWWWWWWW






9 comments:

kella said...

lawa lah ada 1 gambo ko senyum! shweeet.....
merembes je tekak aku yang tengah lapo ni weh.. hari ni tak mkn nasik lagi..
tengok gambo nasi putih tu pun dah telan liur.. gulp!

Pepel BoNda AmaNi said...

memang beb...berzaman hoke tunggu makanan dekat muara tue..aku dah penah kena skali..pehh sabaq jerk la..dah la masa tue ada orang tengah nyanyi ..ntah apa2kan...tahap kesabaran aku rasa cam nak terjun laut mandi manda dulu jerk...
aku nak try makan dekat jeram,kuala selangor la plak..diorang kata kat sana lagi murah dari kat klang tue..

Anis Azalea said...

aku rasa mcm pernah pergi mkn je kat tmpt tu...tgk cat hijau tu lah...taktaula betul ke idak..
mmg byk giler gambo ko kan...

Unknown said...

wah dah rs 1 keluarga dah...caye la tonangan kak mimy ni..

Mag said...

hahaha..abang ko jarang muncul dlm blog ko neh. anak2 die jer biasa=p

Nadine said...

lamanya tak makan ikan bakar...huhu.

ehem, ehem..bnyk dpt bonus, mimy?? :D

Unknown said...

hang mmg fotogedixlaa..opps sori fotogenik...kot mana pun cun beb...dah lama aku tak sini..dulu sedap sekarang mcm ada kureng dia punya taste...cuma kalu dapat betul2 tepi laut tu mmg bess la hehe

daela said...

lama x mkn kat sini...dulu aku selalu mkn kat sini nok...mmg service nya lambat nak2 pulak on weekend or public holiday...paling best sotun goreng bertepong ai likeeeeee........

Unknown said...

baru jer berangan nak pi makan kat situ,tapi bila ko cakap tunggu makanan sampai tu lama hmm tak jadilah,tak pasal-pasal anak buah aku jerit nak makan satu restoran dengar hehehe

Google