THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

18 April 2014

AlimKids Module 5 - Lesson 3 - Water for My Garden ( Playgroup Alim Kids)

Ok nak update kelas Lesson 3...tajuk nya Water for My Garden...seperti biasa...dimulakan dengan ayat Al Fatihah..doa untuk ibu bapa...then warmup...hari tu kelas warmup pakai kayu ikut rhtym...then teacher bibah bercerita buku tajuk dengan lesson 3 berkaitan air dan tumbuhan...dan latihan mengenal alphabet..kali ni huruf R...anak anak di beri peluang menulis kat board huruf R..

Then masa untuk kelas artwork!!!!!! memula aktiviti menampal mengikut huruf R...selepas itu masa untuk menanam...guna dari biji kacang ..kapas basah direndam dan di jemur matahari ...hasilnya seminggu selepas itu daun tumbuh..aktiviti yang seronok & fun...kelakar ok budak budak menanam...habis basah meja...dengan keletah budak budak hahaha...ok sekian update lesson 3..

Pada yang bertanya ni kelas apa..ni kelas playgroup untuk anak anak berumur 1-4 tahun...khusus untuk pembelajaran aktiviti homeschooling..untuk pertama kali boleh la mencuba kelas trial per session 1 jam seminggu setiap sabtu pukul 11-12  (di Gombak)..bayaran RM25 sekali trial ..


Bermain rentak kayu mengikut muzik...kemain hentak hentak Fayel...

Lukisan R dia...sibuk menampal


Aktiviti membuat tanaman...kapas air dan biji kacang...meja berair adalah standrd budak budak ni hahaha


Beratur tunjuk hasil keje masing masing..minggu ni Fayel tak pakai tshirt Alim Kids dia..mama lupa letak mana


ok hasil keje kawan kawan Fayel ...

Seminggu berjemur ..daun naik tinggi

Selingan habis kelas 1 jam untuk hari itu ..jom makan...laparrrrrrrrrrrr











No comments:

Google