THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

09 February 2011

Keje Banyak...Banyak Keje

Wehooo pepagi begini keje sudah banyak...banyak nya keje....phewwwwww..uiii tak baik mengeluh...keje adalah keje ...bukan keje berblog ...haha...yer aku macam kurang berblog je skrang kan...yer memang pun...hari tu kan dah buat penilaian prestasi.....markah dapat pun..okey okey la...nak kata puas hati tu tak...tapi aku nak lebih lagi sebenarnya....hmm..yang penting untuk kenaikan gaji dan bonus...ok la tu ..dah tak baik merungut.....terpenting bagi aku suka kata kata compliment dari bos aku....terima kasih banyak banyak...terasa sangat di hargai...aku ni sejak berkhidmat di sini...3 kali aku tukar bos..dan 3 perangai jugak la yang aku jumpa...masing masing ada kelebihan dan kekurangan....kadang kadang aku jadi stress pasal ni jugak la...keje as PA ni bukan hanya ko nak jaga semata appointment sana sini..boss meeting aku horrey...tapi lepas tu aku lak akan dimeetingkan...hamik ko sila buat keje keje mengikut tarikh yang bos suka suki mau....pantas pantas

Pagi tadi bos aku panggil mengadap masuk bilik....ada tugas baru menanti aku di tahun baru 2011 ni...errr tetiba rasa keje banyak...ohh banyak keje....reason boss aku dia nak aku explore benda baru tak la aku buat keje PA je...bagi dia senang kot...haha mmg pun goyang kaki...dah nak buat camner...itulah namanya PA...tapi dah boss arah kan keje dia aku kena buat jugak...maka aku yang menurut perintah ...kena buat...merungut tak gune...sia sia je...kang effect KPI padan muka aku jugak...baik baik....mungkin keje PA ni tak la sechallenge orang yang jadi berprofesion hebat...tapi takde PA takde la boss okeh...bos tak de nya nak photostat...tak buat nya calling orang  buat temujanji sendiri.....dokumen nak print pun PA buat tau....so jgn la keji keje PA yang goyang kaki ni...huuh...semua benda kena amik tau...dari benda kecik opis tu pun aku kena kepoci...omaigod....

Oh tugas baru keje baru...huhuhu....mengalahkan auditor dah aku ni....rasa dah macam auditor pun ada gak ni...jangan memain setiap perincian assignment auditor dalam tangan aku...wajib amik tau bos aku kata.....apakah..mengapakah....bagaimanakah..dimanakah....semua kah kah kena amik tau.....haiyooo tambah berat beban kepala....gaji sama cam auditor tak?? hahaha ...verangan sudehhh.... gaji tahap PA ajo la yer...huhuh nanges !! naseb lah ...sapa suh tak nak sambung degree kannnnn.....siannnnn...eh tapi aku tetap suka keja PA....walaupun kadangkala rasa macam bibiktari terhormat...PA tetap orang kanan dan kiri bos tau....jangan memain......mari mulakan keje yang banyak...banyak nya keje...








8 comments:

kella said...

weh.. aku pun byk keje weh.. bos baru ni memang sunggug suka memberikan kerja kerja... huhu..
tapi takpe..aku anggap sebagai cabaran! :)

go baby go! (bak kata stacy)

-anidaothman- said...

OK...selamat bekerja ngan penuh dedikasi........

Nadine said...

slamat bekerja Mimy! :)

ratusiput said...

huhu kalau aku mau dh stress gila babas punye tu nok.taktau la lately mmg cpt stress kalau bab keje.nape ntah.mybe sbb dh takde napsu nk keje agaknye..

Unknown said...

semakin hari smkn byk keja..tu jg mia rs..tp ble cite psl PA..mmg best sebab jd org kanan kuat boss..

Queen said...

mcm best je keje PA ni..hehehheh..naktry jugak boleh tak agak2?...hehe

Unknown said...

saya sokong kak mimy.. !!

Pepel BoNda AmaNi said...

aku lak bosan keja xbrapa nak ada...huhuhuhuhuhu

Google