THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

26 March 2009

Kisah Drama..

drama plg hot in town skrang ialah Mertua vs Menantu..aku tertarik ngan jalan kisah cerita ni..mmg realiti life..drama ni disiarkan dia Astro Prima jam 10.00 mlm stp hr Rabu...aku mengikuti citer ni sejak dr episod pertama..sbb aku mmg minat Erra Fazira..(so what..dia lawas giles)..sbnrnya bila aku tgk citer ni..byk tul bermain2 di fikiran aku..sbb antara musababnya..mayb aku belum khwn..jd aku terpanggil nk citer isu2 yg dipaparkan dalm setiap episod..jom kita kupas persoalan2 masalah rumahtangga..adakah ia realiti..??

Bukan Pilihan Mak Mertua
ain ni kan bkn pilihan MIL dia..tp dh jodoh dia khwn gak ngan rosyam..tp berbagai2 cara dibuat oleh MIL dia ..nk pisah kan diorg..dlm hal ni..kenapa ada sesetengah MIL camni?? klu dh pilihan anak terima je la ngan hati terbuka..xperlu la nk masuk campur dlm segala hal...klu ada yg x betul ..cuba tegur ngan baik..mmg mak ni tensi emo je tgk gelagat MIL dia ni..yerlah sbb experience aku sndri wlupnx khwn tp cintan cintun dulu pnh gk la..third party kureng ngan aku..tp klu dh anak ko suke..tergila2 kat aku..camno tu..tp itu bukan jodoh ku..dia x untung x mendapatkan aku ni..

Berbeza Darjat
nmpk siot gaya mak datin yg pilih bulu...nk pilih yg glam2 gitu ala2 cam dia gak..isk ..nyampas gilos..sbb tu nk pilih menantu pn nk sama taraf..watak ain tu kan org biasa..x la duk banglo..pki keta2 hebat..ada driver..tp selalunya org2 biasa cam aku ni la...hati bersih siot...heehhehe..angkat montot...ehehh...motif nya...kt dunia mmg la berbeza ..masuk kubur amalan yg membezakan..kain putih juga la kita ni semua.....

Org Ke3
mcm dh jd satu trendy lak skrang kan..pompuan skrang mcm no heart feeling eh nk goda laki org..or diorg ni mmg x der perasaan..cth dlm citer ni..watak liza leh duk kenen2 nyibuk terhegeh2 kt rosyam ..walhal rosyam tu dh ada isteri dpn mata...nmpk react bangga je..ngan gedix nya...pastu muncul pula marina kekasih pertama..dtg kembali..ish geram tul la...nyibuk je..kacau rumahtangga org..(hehehe aku emo..mmg citer ni wat aku angin satu badan)..disimpulkan...jgn layanzzz laki org key..bahaya

Cinta Kilat
bab ni plg aku bengang..lagi2 part episod smlm..ada ke si rosyam kata ain tu cinta kilat dia ..part ni mmg mak ni terasa...yer la ..ko yg terhegeh2 nk nk kt ain tu dulu..pastu leh ckp cinta kilat aka cinta short distance la...x phm le laki ni..mcm2 ada..ni aku nk tanya ni..mana lg better cinta kilat ke cinta long distance..cthnya..ada setengah org ckp wat pe cinta lama2 ..baik khwn terus ada plak ckp cinta lama2 skit dpt kenal hati budi...uhuhuhhu...yg mana satu pilihan anda ..tp jgn la mcm si rosyam tu..x hargai langsung wife dia yg preggy...(sekali lg mak ni emo.....huhuhu)..ermm bab ni aku tertanya2..?? is wrong to be a cinta kilat..ada jawapan??

Penampilan Diri
penting kot..dlm citer ni..ain di labelkan sebagai gaya tomboy..sempoi jek...x salah kan dia gk..dh mmg watak dia camtu..tp kt luar drama dia vogue the vass gitu...ratu lg..smbg citer...laki dia rosyam tu..kan terima dia seadanya before ni...dr dia bdk mekanik smpi la jd bini dia..cuma x leh terima MIL aka Datin Faridah le..kan geng mak datin suka glam2 gitu..tu yg agaknya rosyam beralih arah..rapat ngan ex gf dia dulu...ain ni kena change la penampilan biar terbeliak skit mata si rosyam tu..lg lawa dr si marina tu..so isteri2 duluar sana..jgn amik mudah ye bab penampilan ni..penting utk tatapan laki anda juga...klu laki cr lain..x dapek nk nolong..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
uhh...mak emosi betul..huuhhu..walaupun..cut!!!!...drama je...ahahah..ah tp mak ttp geram sbb ..kadang disebalik cerita itu adalah realiti sebenar kehidupan..yang baik jadi tauladan..yg buruk biar sempadan..ni buat mak pilih2 aka bosan nk cari soulmate ni..hhuhu tp x semua laki jahat..ada terselit celah2 baik tu...apapun x kenal xcinta (ayat novel lg kuar)..tp apa yg baik dlm citer ni watak rizal kwn rosyam dia adalah ciri2 seorg kawan yg baik..sentiasa memberi nasihat..wlupn rosyam ni degil nk mampus..tp dia x mengalah..kasi taruh rosyam cukup2...best la watak lu..wa kagum ni...huhuhu..gua tau kawan2 gua pn ada ciri camtu kan korang!!!x sabar nk tunggu kesudahan citer ni..Erra Fazira dh beranak ke belum ek........???

No comments:

Google