THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

19 March 2009

Head to Toe of Ladies

Perempuan mmg x dapat dipisahkan ngan makeup /skincare...mmg ada je benda nk kena touch up..klu laki yg phm ok la...klu yg x phm tu..selalu ckp "awk ni membazir je..ntah benda apa2 awk beli"..dia bukan x tau benda yg kita beli tu utk dia gak..nk kekal cantik..xcantik bermaya dia ckp nmpk kusam la plak..mcm2 hal..depend pada budget n jenama yg di pakai oleh seseorg la..ada duit leh la belanja skit kan..tp apapun yg pntg sesuai ngan diri seseorg..aku nk list senarai brg2 penjagaan toiletries/skincare/makeup/vitamin yg aku guna pakai seharian

Toiletries
aku duk ngan family..selalunya sharing la..b4 ni byk gk la tukar..biasalah sentiasa mencari yg wangi/sesuai..cuma aku allergic xleh pakai apa2 jenis dr susu kambing..sure bdn gatal..x sesuwai..aku skrang ni dh beralih arah pki JOHNSON BABY MILK BATH..konon nk putih la..hehehe..tp lama2 cam serasi lak..sehalus kulit bayi..ecehhhhh..yg start pki ekin la..pastu2 lama diperati tgk kulit ekin mkn puith lak musykil...jeles..x leh jadi..welcome to the club..aku nk putih gak..

klu weeknd aku scrub badan..utk scrub ni aku pki produk LULUR PUTRI BINARI..yerla nok..nk sental daki2 kt badan mak ni...jgn x tau badan2 kita ni kan selalu berpeluh..jadi daki2 akan keluar..my mum la rajin menyapu badan den ni..den suka klu badan ni org scrubkan..ala2 spa gitu...oh weekend ni nk lulur la.....jgn lupa gak syampu rambu yer..btw..kt umah aku pki REJOICE SUNRICH..tp weeknd wajib utk cuci saloon..lg pn nnt rambut mak ni cantik je bila blow..aku suka tang kepala picit2..hilang stress...best gilos..

Skincare
susah tul nk setia cr yg sesuai...sbnrnya bkn apa aku ni x disiplin..gopoh ..bila pkai tu tau nk cepat je..poyo la ko mimi..klu dlm masa sebulan x bersih aku tukar..aku ada kisah masa aku praktikal dulu..time tu tgh trend BML..NV..Felisa..aku nk pki x mampu..elaun RM300 je..mana cukup..pastu ada org propose aku produk RDL@Babyface..ala2 peeling gk la..huhuhu...kulit mak ni mcm udang kena bakar siot..punyala rakus nk cepat cantik...stp kali solat aku taruh...last2 mengelupas2 terlampau..ha gelabah..inilah keperitan melalui penderitaan..aku biarkan ..x pki apa2..pastu proses peeling..then aku dapati kulit aku bak kulit tomato..kojap je..nan ado nk pki blk..serik..produk tu underground rupanya..pastu muka mak ni kusam..mcm2 produk mak ni guna..smpila mak pki sabun papaya NATASHA...sesuwai nmpk nya..bertahun2..pki sabun pn xleh gk..kulit kering..mmg kering bila makeup muka ya ampun..byk mengelupas..skrang ni br je try pki ZA NEW YORK ..so far ok ok saje..tp hajat hati nk pki SKII..tp ada org x advise skrang ..sbb i blum 30 lg...(muda belia remaja bujang trang tang tang)..

Makeup
oppss aku x pki MAC.. sbb MAC tu mahal la ..aku ni makeup hari gi kejes..x makeup muka mak ni pucat layu x bermaya..ngan eye bag bwh mata...eee scary siot x makeup...start beria2 makeup bila aku keje kt STSB ..bos aku tegur..'mimi makeup skit..pucat je awk ni.."..terkesima aku kata2 dr bos laki..sejak dr itu aku belajar makeup..MAC tu mak ni berangan2 nk tunggu hntrn khwn..aku nk paw bakal laki aku ...ahahahah (gelak jahat)..dulu aku adalah penggemar setia BODYSHOP..dr compact/foundation/blusher/mascara/lipstick/..pendek kata semua laaaaa....pastu nk kurang kan kos aku berjinak2 mencuba satu produk makeup baru ELIANTO..mula2 try satu2la..tgk serasi ke x?? well sherasi bersama..benda wajib harus ada..eyeliner/eyebrow/blusher/loose powder(glitter beb..berseri2)/foundation/lipgloss..eyeshadow aku pki klu ada majlis saja..mascara x wajib sgt..sbb aku pengemar bulu mata palsu...auwww lentik bulu mata ku.....

Vitamin
most important in life..buat masa ni aku hanya makan EPO (evening Primrose Oil)..vitamin lain bkn x nk makn..tkt mkn bertambah berat badan ku yg sememangnya bertambah ni..lgpn xnk menambahkan bilangan ubat yg aku mkan..byk sgt la..x termakan aku..tp bercadang2 nk mkan vitamin supplement dr HPA..dgr2 baik utk kesihatan..nk cubalah..sebelm terlupa akud h mencuba PATI INNER SHINE BERRIES...ermm agak2 leh cantik x cam camelia.????well dia pn MIMIE gk.huhuuhuhuh..phm2 le

No comments:

Google