THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

24 March 2009

Back to school !!!


Akhirnya setelah 8 tahun memegang title 'diploma'..aku kembali untuk memerah otak..kenyataan tiba..bkn fantasi..baper kali asyik tangguh2 jek..kali ini aku tekad..dengan langkah berani aku mengambil keputusan untuk mencorakkan masa depan..
Aku akan sambung study balik buat 'Bachelor of English Studies with Honours' kat Open University..huhuuh..napa aku perlu study balik sbb semestinya mau keluar dari kepompong menjadi org suruhan...hehehe..yerla 7 thn beb keje...dipandang sebelah mata oleh orang2 tertentu..so what..?? now i'm back as a mahasiswi..biarpun 'long distance' tp aku puas hati sbb rasa blum terlewat untuk mengejar ilmu..lg pun aku muda lg ok..x cecah pn 30..(iklan : mknlah pati innershine prun..muda cam aku..uwekk)

Sepatutnya aku study after aku hbs diploma kan..tp nk wat camner..aku x nk menyusahkan keluarga..cukup2 la Pa&Ma Associates memberi ku biasiswa..hehehe...lgpn skrang ni nk kata stabil tu xla..akak kuar duit EPF acount 2..nsb cukup2 mkn..boleh laaaaaa.....7 thn aku keje menimba pengalaman bekerja dr bawah..aku x la pndai mcm org lain..SPM cukup2 mkan je..tp aku ada usaha utk smbg study & amik Diploma Secretaryship (1999-2001)..dn disedari oleh org..'no challenge la amik course ni'..ah peduli janji aku belajar..Alhamdulillah..n syukur rezeki..aku x tanam anggur..dn bekerja wlupun dr taraf keje sementara ke kontrak dan seterusnya tetap..dr co biasa2 aje dn akhirnya ke GLC(TM berhad)aku berbangga juga sbb selama 7 thn keje..aku dpt memiliki apa yg aku mahukan..wlupn aku tidak memakai BMW or MERC..tp ISWARA adalah satu2 wang hasil kerja keras aku selama ni (by end of this year...habis..fuhh lega..leh enjoy katak..)..tnpa bantuan dr sesapa..apa yg penting...aku puas dpt membantu family...sgt berpuas hati..

Termakbullah impian aku..kelas start on 10 may 2009 tp..org yg plg gembira sekali ada lah my mum..so excited..nmpk riak2 kegembiraan.love u mum..saat yg diidamkan menjadi realiti..doakan aku semoga berjaya mengenggam segulung ijazah...namun yg pasti 'welcome back to the world of stress'.....huhuhuh..

2 comments:

tHEoNeANDoNLy said...

caya la mimi!!! go mimi go!!!
is3 kita pun kat open u tu jugak... dia amek 'Bachelor of teaching (primary education)

rina is pink is sugitani said...

congrats sis..ni yg jeles ni..nk further studi gak, tp idop xstable lg..huhuhu

Google