THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

04 March 2009

Aku Benci Jam !!! ( bkn jem roti ye)

bkn citer psl jem roti, strawberry ke apa ha...aku tension ngn jalan kt Bangsar ni...makin fedup lak...pening kepala aku...smlm aku kuar lewat dlm kul 7.45 dr opis..ingatkan x jem la...rupanya..dr TNB tu dh start jam...oh shit!!!!!!!..aarghhh aku pasang radio kuat..sbb aku klu tension radio jd sasaran...kul baper la aku nk smpi umah ni....aku dh la ngantuk...lesu beb..seharian kt opis...dh la pagi2 pn cam gini gk teruk...aku kuar stp pagi kul 7 smpi opis 8.15am...tension menghadap jam yg mcm haram ni...napa aku x naik LRT??? sbb LRT putra aku kena kuar 6.30 ke gombak...(time ni aku br bangun..ehehe) kena bayar parking RM2 pastu pegi balik tiket dlm RM 4.80 sehari...pastu tunggu train yg penuh & berhimpit2 dlm lrt..pastu minyak aku ke sana x nk kira...kata la 1 hari RM 5... ..kira RM 11.80 x 5 days x 4 weeks = 236.00..uhh tinggi siot expenses travel..ahh naik keta je la...seminggu br RM 40 x 4 = RM 160..jimat byk..ini tmasuk weekend tau...aku kan kuat berjalan...jimat...ni aku mkn syg ngan ko ni my car... :-)..

smbg blk psl mlm td nya jam giler babun...aku call abah tnaya...apa kes jln..dia kata banjir kot..aku call abg trafik aku..dia x tau lak sbb bkn area dia..dia area ke PJ..kata sana clear...hampeh...aku dh nk naik angin...aku tutup aircond...jimat la beb...x kn nk pasang plak.agak2 le...hati panas...semua la panas...dh la aku lalu lebuhraya mahameru...nk ikut highway ..jln mana plak aku nk masuk..kt tepi jalan byk org kuar ..ada keta rosak..minyak kong pn sama gk tu...hehehe..ni la jln bangsar atau bangsa*...nsb la ko yek keje area sini..x dapek nk nolong...bak kata nadia af...redah jekkkkkkkk...smpi umah kul 9.30 pm...penat ..penat..penat...adoi camner la aku nk solve ngan problem jalan yg mcm haram cipan ni...tiap2 hari benda sama...bosannnnnnnnnnnnnnn...

rupa2nya kesesakan teruk disebabkan oleh banjir tgk berita ni...patutla..berejam...aku lh slah sorang warga Kl yg terperangkap tu...huhu
apapun..SABAR ITU SEPARUH DR IMAN...


Ribuan warga KL terperangkap banjir


KUALA LUMPUR: Beribu-ribu warga kota terperangkap sama ada dalam bangunan, di jalan raya atau di stesen bas dan LRT berikutan hujan lebat sejak jam 3 petang yang menyebabkan banyak jalan ditenggelami air antara satu hingga dua meter.

Di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), kira-kira 1,000 pengunjung dan kakitangan yang bertugas di tingkat 2, bangunan itu terperangkap berikutan bekalan elektrik terputus serta beberapa jalan di sekitar bangunan itu ditenggelami air.

Pegawai Operasi Jabatan Pertahanan Awam, Leftenan Muda Shahrul Kamar Mohd Johari, berkata hujan lebat luar biasa menyebabkan air dari sungai Klang yang terletak bersebelahan PWTC melimpahi tebing dan membanjiri jalan sekitar.



"Banjir berlaku kira-kira jam 6 petang tadi. Bagaimanapun kami mendapat panggilan sejam kemudian bahawa terdapat kira-kira 1,000 orang gagal keluar berikutan bekalan elektrik yang terputus di PWTC," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata usaha sedang dijalankan bagi mencari jalan untuk masuk ke dalam kawasan yang terjejas berikutan keadaan gelap.

"Kita sedang mencari jalan yang sesuai dan mudah bagi membolehkan kesemua yang terperangkap keluar dengan selamat," katanya.



agak2 jumpa x kete aku...huhuhu..mana nk jumpa..aku blk mlm daaaaaaa

4 comments:

Anonymous said...

hhuhuhhu............betul betul betul.......kt pekeliling ni byk giler keta dah kene tenggelam ngan air....cian keta n owner keta dah la tak leh claim insurance..... nasib baik aku naik lrt....btw opis aku pun black out smlm tp aku smpat balik .....huhhuhuh -ogy-

diana aziz said...

kawan-kawan i pun ader yg stuck dlm tren. Jalan raya ke, tren ke, raya jalan ke,,, same je. Asal hujan je, mesti jalan jem, tren stuck. Siott tul!

tHEoNeANDoNLy said...

SIAN mimi.... korang terpikir x? maner pi nyer... TEROWONG SMART yg di agung agung kan tu... KONONnyer leh mengelakkan banjir di ibukota KL?? negara dah banyak keluar duit ni... tp... duit saper tu ek??? pelik x? SEBARANG ULASAN DARI PIHAK TEROWONG SMART PUN TARAK keluar kat TV or PAPER selepas banjir ari tu..SONYAPP JO..

Suffian Salim said...

Ape nak buat..ramai manusia selfish kt ibukota ni..pasal tu la jamm..

Google