THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

12 March 2009

Families ...

Tertarik ngan blog dari tintadarihati cerita psl family dia..so aku pn citer gk la psl family aku...bermula dari susur galur keluarga ku......

Abah
jarangkan citer psl abh...bkn sbb x close..terlalu close..heeheh..abah aku ni sgt la baik...mmg dia baik..kaya budi bahasa wlpn x la sekaya mana..np aku ckp ayah aku baik..sbb zaman silam abah muda2 ..abah seorg yg taat perintah ibu bapa dan agama..dn dipraktikkan sehingga la dh bergelar bapa...(anak2 x follow lak & degil!!)..aku kecik2 abah basuhkan berak aku smpi darjah 3..(malu auwwwww)..hantar gi sekolah n keje..aku bangga ada abah camni..sgt prihatin..abah aku ni dia rajin wat keje dapur..rutin weeknd dia mengupas bawang n lada..tgk!!! anak2 dara dia la kekwat..keje dapur hampeh..cuma satu la abah ni..kuat bebel..kalah pompuan...ahahah..adoi sakit telinga...abah dia bab2 laki ok tp dia suka wat muka serius kt bf kitaorg..konon serius la..tp sbnrnya x??memek muka saja camtu..tp hati baik n pemurah..

Mak
dh byk citer daa..tp the best mum..perangai dia ada skit2 cam aku..sgt la tak kedekut..demi anak2 sanggup wat apa saja..thanks mak..sgt memahami jiwa anak2..best gilerssss..aku n mak ibarat best friend..xleh nk sorok la..suka masak ,kemas umah n sporting gk la..leh masuk ngn kawan2 aku ..(kwn2 aku suka lyn mak aku)..karakter kureng nya ialah suka ngamuk x tentu psl..(kuat bad mood sejak 2 menjak..ahahah)...marah2 pn selalu...mulut x laser tp berbisa...tp aku suka berbalas2..eheheh smpi mak aku diam...klu dia diam makna dia salah...(x guna nya anak ...huhuuh)

Abg Arie
aka Ali (kwn2 panggil)beza setahun je ngan aku..manja sbb anak tunggal laki..nakal giler..apa nk semua dapat..pastu suka wat muka seposen..nnt mak abah aku sian je tgk dia...isk isk..khwn muda umur 22..(ikut jejak mak aku)..dulu aku n dia mcm anjing & kucing..selalu gaduh..dia selalu tumbuk aku..sbb aku suka melawan ckp dia..ganas abg aku ni...abg aku byk geng..gi memana semua kenal dia..jadi aku selalu dibayangi ngan pertanyaan "hi adik Ali".."dik Ali mana"..aku xkenal pun diorg..jd susah gk aku nk kemana2 dating spy abg aku ramai...ada je penyampai citer...benci!!!!!!!!..tp Alhamdulillah sejak ada tanggungjawab ada isteri & anak..(skrang dh 2 anak)perangai berubah..sgt mementingkan keluarga..cuma satu aku respect abg aku dia sgt tidak berkira..suka belanja kitaorg makan2..& jalan..aku klu bab ni mmg paw2 habis2san..makn tmpt mahal le...huuhu

Ekin
anak ke 3..bawah aku..jarak kitaorg 4 thn..dia kategori plg lawa dlm adik beradik..sbb dia putih melepak cam cina..that y kwn2 dia panggil amoi..badan lak cam cutting model....dia ni karakter lain skit..tegas..ada pendirian..apa dia nk dia akan dptkan..pastu dia ni jenis berhati , teliti & sgt la cerewet nk mampus...benci tau lyn dia..mandi berjam2..poyo tul ..sepender/bra semua nk gosok..baju kena lipat sama jenis..hanger kena color sama..baju kena susun ikut warna...apa la dia sorang ni..tp amat setia orgnya..dia amat syg pakwe terchenta dia...org tackle pn teguh iman..ahaha...x layan beb..(yer ker leh caya ke tu)...x suka gedik2..terbalik skit.selalu adik akan citer masalah ..ini aku plak yg selalu story mory masalah aku..nmpk sgt aku bermasaalah kan...hahahahah

Dira
adik manja plg bongsu..x sangka plak ada adik lagi..mak pregnant masa umur aku form 3..lama ..kira anak sesat..mak aku ckp karakter dia ada sikit2 cam aku masa kecik..full of entertainment..umur baru form 1..nk hp..pastu canggih lak ada 3G..ada Ipod..pastu ada pc sndri..aku dulu xmerasa..mengada skit..bdk skrang gile internet..ntah apa2..asyik myspace je keje nya..topup jgn citer la..seminggu baper kali topup..aku la jd mangsa minta duit..byk bf..aku curi tgk hp (ekekek)..pakwe byk..aduhai adik aku sorang ni..(kuah tumpah ke kakak le oi)...xmain la lagu malay..lagu english je..lyn hitz fm, fly fm..mtv, channel v...cita2 nk jadi pramugari..terlalu obses sanggup buat scrap book psl pramugari...

thats my family stories...family aku bukan golongan kaya tp aku bersyukur dengan kasih sayang secukpnya dari diorg semua..ikatan kami ttp kukuh wlupn mcm2 dugaan datang..buat semua..aku menyayangi kalian sepenuh hati...

2 comments:

Anonymous said...

hmm..why dont u do the same for ur frens plak? sure havoc!

tHEoNeANDoNLy said...

mimi... hargailah ibu & ayah anda, serta ahli keluarga....

Google