THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

05 January 2015

Pembuka Cerita 2015 : Fayel Demam

Hari ni baru start keje....lama cuti diret....masuk keje dengan tahun baru ...selamat tahun baru 2015 semua.....kejap nya masa berlalu pantas....hari ni masuk keje mood macam staff baru keje hehehe...excited lain macam ....padahal hati berat je nak gi keje...Fayel demam...pembuka tahun baru anak bujang ku demam...tertba je...elok je main ...pastu dah terbaring....dia sendiri minta nak benda tampal dahi (cool fever)...dah besar ni pandai cakap senang la aku sikit...."mama, ateyel nak tampal sini tunjuk dahi..ateyel demam"...huk aloh....dulu kecik kemain bencinta nak pakai cool fever..ni besar suka lak benda alah tu....terus pakai tak nak buka...mandi pun suh pakai semula...peel demam bujang... 

Dah demam aku pun risau gak ni...dah la tok mak pun demam...teruk gak la terbaring....risau tok mak risau anak ...gundah gelana hati aku..dah la nk start keje isnin....cepat la baik orang kesayangan ...tok mak sekali demam teruk mmg dia flat habis...nasib baik aku sebelah rumah kan...aku jenguk2 jap la...masak kan sup ketam ..pastu balik rumah sendiri...luckyly aku fayel demam dia tak nak aku...dia nak bang megat...so dia mengepit bang megat...semua nak papa buat...hehehe bang megat mana mau lari...suh buat susu papa...suh picit papa...mama?? mama tak yah dia kata...heheh...anak papa la kata 

Hari Ke 2 demam fayel nya suhu naik mendadak 40...uihh nebes...terus zaass gi klinik..aku bengang gak satu klinik ni..leh dia check suhu suluh dahi ..dia kata tak demam...aikk...aku nak berang je rasa...takkan ko tak nampak fayel merengek melepek je...aku cakap gak...doc klu dia tak demam...tu dia merengek lemau je...doc tu cakap takpe nanti standby je bagi ubat demam...eh gitu..pfft boring lak aku peel doc check mcm ni...check pun tak check tekak...dia just tanya ada selsema..ada batuk...ek eleh...aku laki bini dah pandang sesama...beza ngan klinik biasa kitaorng gi ...klinik alam medic sentul dr ramesh memang best...sebab cuti tu pasal tak gi..so next tak nak dah gi klinik ni...check macam tak check... 

Balik rumah aku cuba kaedah sharing geng kedok, Liza...Liza selalu share pasal ACV...apa tu ACV..Apple Cider Vinegar...selama ni aku jarang praktis natural remedies...serik homeopathi dulu lambat demam fayel kebah...so aku try ACV....aku google ACV ni bagus..ada asid yang boleh menarik haba panas turun...bagus ni...aku cari ACV brand Bragg...brand bragg je aku biasa nampak...so balik tu cuba kaedah mandi kan fayel denganACV...nisbah nya...satu cawan ACV satu baldi air...agak agak la.....then fayel tertido...bangun je dia segar sikit...suhu turun...nampaknya berkesan..Alhamdulillah...suhu turun 36...tapi ubat PCM still makan....lega sikit...cepat baik sayang....mama gundah gelana ni serba tak kena....sebab fayel tak nak kawan mama...bila sakit je tak kawan mama...hukhuk...sedih tau...


Dah start nak demam terbaring nak pakai tampal kepala....sampai tak nak buka...hehe...gaya tido tu dah macam papa dia sebijik...gitula laki aku tido...anak mengikut

Hari ke 2 dah melepek..suhu tinggi yang amat....memula 40 pastu turn 39.5...adehh cuak 

kali ni natural remedies try ACV..jom kita buat mandi dulu...




pastu rendam dengan socks pulak

Alhamdulillah berkesan...bangun tido terus lapar minta nasi kicap ayam....beressssssss

Semoga cepat sembuh sayang mama bujang ku...demam je tak nak mama...heheh ...rileks jap mama ko...demam nak tukar umur 3 tahun...




4 comments:

Aeen said...

pembukaan tahun baru ni pun anak2 ain xsihat kak..dua2 beradik kena HFMD..huhuh

MOMMYLIN said...

haah.. kakmi. lin pun selalu je, guna cuka apple untuk anak demam. sbb lin tak suka bwk dorang g clinic. dalam entry natural remedy ada... =D

Jom cuci mata di blog saya "untuk modern mom"

Latifah said...

Dah sihat segak betul fayell..

LatifahFazri

Arena said...

Ciannya gambo masa demam 39.5 tu. Semoga terus sihat ye abang fayel. hehe

Google