THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

26 November 2014

Tahun ke 4 Rumahtangga

Alhamdulillah....syukur hari ini 26 November 2014...genap 4 tahun sudah rumahtangga #mimymegat.... 4 tahun yang aku rasa macam 14 tahun hahaha....advance sangat konon macam lama kenal....semakin lama bersama semakin ko terima segala keburukan kebaikan nya...begitu jugak aku tak sempurna....jodoh yang dtemukan adalah penyatuan melengkapi apa yang kurang dan baik dalam suami isteri....4 tahun adalah masih dalam tempoh mengenali persefahaman hati budi.....iman goyah memang dilambung dek badai gelora,....adat berumah tangga gitu la...

Sepanjang 4 tahun....ada pasang surut hubungan kami....di uji dengan banyak perkara....rumah tangga bergelora....dilambung ombak pun pernah...hampir nak karam pun pernah....iman tak kuat memang rapuh...kunci kebahagian dalam perkahwinan adalah sabar...hanya sabar yang mampu mengatasi segala masalah melanda....yer aku temui kesabaran yang aku berjaya menahan nya dari sebelum ini ...dalam perkahwinan tak rugi bersabar....sabar la selagi mampu....semoga aku terus diberi kekuatan sabar dalam mengharungi dunia rumahtangga yang tak leh jangka apa akan jadi masa hadapan...semoga Allah terus mengekalkan ikatan rumah tangga #mimymegat...amin

Untuk tahun ke 4 ini...ye tahun ke 4 rumah tangga aku memang telah di uji....biarpun orang kata..ek eleh 4 tahun dah gaduh...ah lantak ko la....kalau ko bahagia  tak ada gaduh itu ko punya pasal....bagus la tak gaduh kan..tapi ingat hidup ni macam roda...tak semestinya sekarang ko dah selesa dengan apa kebahagiaan yang Allah bagi maka ko boleh mendabik dada mencemuh orang....satu hari nanti jika kau diuji ingat lah langit tak selalu cerah...aku bukan cakap sapa sapa...tak ada sapa pun....peringatan ini buat aku sendiri..supaya tidak selalu berasa selesa dengan apa yang ada....malah aku panjatkan syukur disebalik ujian aku berjaya mengharungi nya...terima kasih Allah atas ujian mu membuat aku semakin kuat dan di tahun ke 4 kau memberi aku seribu pengertian erti rumahtangga ke jannah mu.......tahniah untuk diri sendiri jugak…ALHAMDULILLAH sudah 4 tahun bergelar isteri masih isteri dan mak orang…amin doakan moga panjang usia rumahtangga ni  ke akhir hayat mungkin....



#throwback gambar kawen manja manja gedik ...hehehe mengimbau kenangan...bestnya jadi pengantin baru hehehehe....siang malam berkepit...now berkepit je ada budak jeles namanya Fayel...dia tak bagi kepit okeh....

4 tahun kawen aku bahagia dengan hadirnya putera kesayangan kami....sayang Fayel...terima kasih Allah pinjaman mu buat kami suami isteri...penambah bahagia dalam rumahtangga kami...

Alhamdulillah 4 years....still counting n counting..i love u ....






4 comments:

Allene said...

baju fayel sama dengan baju hafidh ngn harris. klu jumpa macam kembar 3.. hihihi

happy anniversary kakmi

Liyana said...

hepi anniversary kak mimy. smg kekal ke syurga :)

anis abdullah said...

Happy anniversary mimy and megat. May Allah bless your marriage forever.

Latifah said...

Semoga bahagia till jannah... Comel fayel..
LatifahFazri

Google