THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

06 November 2014

3DC : Sesuatu Yang Menguatkan Anda

#30 days challenge ...hari ke 3 ....tajuknya sesuatu yang menguatkan anda....hmm cakap pasal kekuatan sebenarnya aku memang berdepan dengan kekuatan dengan diri sendiri....di uji dengan pelbagai masalah melanda...dalam pada susah nak harungi...aku jadi kuat kental...semangat datang...dan aku percaya ini semua adalah kerana "Allah swt tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kemampuan seseorang dan Allah ... swt itu tidak akan menguji kita dengan sesuatu yang di luar kemampuan"... 

Sebenarnya memang betul...bila kita di uji kita akan kuat....semangat jadi lain macam ...kekuatan tu akan datang....sebalik kekuatan tu mesti ada sokongan....aku mengaku la aku manusia biasa....manusia mana yang tak dilanda masalah....baru baru ni aku di uji ujian yang amat berat ....yang buat aku berfikir terdiam sejenak..muhasabah diri semula...yer aku di uji...sikit demi sikit kekuatan datang....buat aku jadi tabah  dan sabar...dalam erti kita bila di landa masalah...sebenarnya dari situ la ujian kemampuan kekuatan dalam diri kita...sebab kita kuat kita akan di uji...hikmah akan datang sebalik apa yang terjadi...



Sumber kekuatan utama aku adalah....Keluarga aku...syukur aku masih punyai ibu bapa...tempat aku masih bergantung walau pun dah kahwin...rumah tinggal pun tak jauh ...dekat aje...(sebelah aje hehehe)...Mak Abah sentiasa ada di kala aku di landa masalah....apa saja berlaku mereka saja la tempat aku mengadu....,,

Kekuatan aku adalah keluarga mertua adik beradik ipar yang ambil berat pasal aku....terutaman sekali ayah mertua aku ...dia memang tempat aku mencurah rasa ...adik ipar biras aku....tak rasa aku keluarga asing di samping diorang ni...ye aku bertuah antara bertuah...mertua aku adalah supportive..

Kekuatan aku lagi dah tentu la Fayel....anak aku masih sorang,,,dia lah sumber kekuatan paling utama aku jadi kuat menelan semua ujian....sentiasa ada disisi..dia juga penguat kasih sayang aku ngan suami bang megat...bang megat pun sumber kekuatan aku jugak...dia tulang rusuk aku...aku perlukan tulang rusuk...kami dijodohkan untuk saling melengkapi apa yang kurang dan lebih pada kami.....mari la kita semai cinta kita ...jom buat anak bang megat...heheheh...

Apapun tak lupa kekuatan aku adalah support kawan kawan sekeliling (you know who you are) yang memahami diri aku...sayang korang....thanks korang

dah jadi bff aku...mmg angkut ke hulu ke hilir...pasrah aje la anak ye..kamu adalah kekuatan mama ...


Sumber kekuatan ku...tulang rusuk dan jantung hati...

Wah terus jadi serius topik...hahaha aku memang jadi emo sikit sebut bab kekuatan...sebab aku telah melalui ujian getir dalam hidup....so pada korang yang rasa.."why me ..why me"...jangan sedih....kita manusia sememang nya diuji ..hidup kita ada kurang ada lebih nya...jangan banding kan diri kita dengan apa yang kita nampak zahir nya bahagia seseorang...kita tak tau apa akan jadi pada diri kita...jadi sentiasa la bersedia....setiap masalah pasti ada jalan kay...jangan pikir pikir...nanti beban sakit dan stress..so kita chill enjoy....yang penting apa jua masalah ..sumber kekuatan sebenar adalah dalam diri kita sendiri untuk melawan nya....ok bye entry challenge jadi serius..hukhuk










2 comments:

ctmah said...

saya kuat!hukhuk

Allene said...

huhuuh btul kakmi, anak dan suami kekuatan kita...

Google