THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

07 August 2014

My Baju Raya Baju Gaya tahun 2014

Petang baru terhegeh nak update..ngeeeeee...macam biasa tetiap tahun ...blog ni ada aje nak up gambao baju raya dia...baju raya baju gaya gitu....tahun ni macam biasa baju raya baju gaya setiap tahun memang ada peruntukan...peruntukan duit sendiri pun kan...laki tak banje pun..sobsssss....hahaha tak kuasa la eh nak drama bagai laki tak beli baju nak majuk...geli...semua sendiri beli...aku keje lagi pun...tak nak menyesakkan or menyusahkan sesapa...aku membeli tak ikut bajet sangt...kadang tersasar bajet konon nak sehelai dua je pun..tapi terbabas gak..nafsu perempuan memang gitu...hahaha...takpe ar tak rugi pakai semula gi opis gi wedding ..kan kan kan....

Tahun ni aku betul betul melaram sampai raya ke 3 aje..cukup sudah..ada beberapa baju ku tak sempat melaram sebab tak keluar beraya...maybe pakai masa open house raya versi ofis pulak tungggu...so cukup la baju raya baju gaya sampai 3 syawal...wah simple low profile ko kekdahnya ...kekekek...ada beberapa kain pasang aku tak sempat hantar tailor....kalau tak mau 10 pasang kot....ngeeeeeeeee....cukup la tayang 3 pasang ni..kang ada bunyi speku cakap aku ni melaram lebih menghabiskan duit laki...tampar crocodile kat perempuan jeles meroyan tu...ok ini nah belanja baju raya 3 helai di hari raya....baju lain tunggu la bila nak pakai nya...huhuhu



1 syawal - baju pagi raya harus la sedondon royal blue...percubaan pakai shawl...sayang nya tak terserlah...kali ni aku gagal memilih warna...shawl ni buat aku tenggelam huhuhuh...petang nak beraya sudah tukar pakai syria sajo..huhuhuh...baju dari ZUCO fashion...


Baju raya 2 syawal kurung moden ada manik pearl disekeliling baju dan tangan...baju yang berjaya menampakkan aku kurus..padahal lemak tepu berlipat kali ganda...simple but elegant bukan aku kata..ramai yang komen bila tengok aku pakai baju..ye baju ni memang simple sangat tapi pearl yang banyak buat dia jadi kelas...ready made dari ZUCO Fashion


Baju 3 syawal....sebelum orang speku aku ngandung...baik aku cakap...aku gemuk..ye baju kaftan ni buat aku gemuk...apakah...ramai la tegur..wahh sudah pregnant...erkkkkkkkk...baju ni masa try gojes sangat....bila hari memakainya jadi ya ampun....memang lari bucu katil rasa nak bakar baju ni..hahah...tapi corak dia lawa...nice..eh boleh tak alter jadi baju lain..akak hate this kaftan...!!...huwaaaaaaa


6 comments:

Aeen said...

baju kurung moden tu cantik kak..suka tengok corak dia..n memang nampak akak kurus pakai baju tu....:)

Ros Anis Rusli said...

baju pic 1 & 2 lawa sgt kakmy pakai... selamat hari raya kakmy.. mohon ampun slh silap spnjg kenal..

puan.mila said...

aah baju no 2 akk nmpak kurus la..cunn sangat!! Lepas ni pkai baju gitu la sokmo.heheh

Chekgu Azrine said...

Sis mimy..bju kedua cntik sgt..;-)

Juni Lambok said...

baju ke 2 berjaya mambuat ahkak nmpak sgt elegant n kurus...cantek sgt2

Rizziela said...

cantik2 baju rayanya

Google