THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

08 August 2014

Cerita Raya 1 Syawal 1435 Di Muar Johor

Salam ok jom masuk citer raya...raya tahun ni turn giliran aku...so ke selatan kita...muar kami pulang...mementang la turn aku..aku la over ekcited hikss...tu pasal laki hari sabtu pun still keje lagi sampai kul 11 malam...kita nak balik beraya bang...udah la tu mood keje..mensettlekan keje keje sebelum raya katanya....so preparation packing seawal sabtu dah siap...pagi ahad terus je balik muar....ke arah selatan tak jem langsung macam utara dan pantai timur...ada yang share jem lepas duke gombak tu...bang megat gi keje sabtu tu sempat snap gambar wasap aku ...huhuhu..nasib baik tahun ni bukan turn tganu first raya..kalau tak aku salah sorang terstuck dalam tu kot..heeheheh...

Tahun ni turn raya muar adalah best dan meriah...memang best la balik ...seisi keluarga berkumpul rumah nenek aku...mak long kota tinggi dan anak anak balik...keluarga pak ngah dari kelantan anak beranak balik...keluarga mak aku dan anak anak cucu cucu nya termasuk aku...keluarga pak lang dari kedah  anak beranak ada...keluarga pakteh dari kuantan pun balik...yang dekat dekat confirm la ada..mak su melaka...mak ndak memang duk kampung rumah sebelah nenek...hoi meriah giler...bergegar rumah nenek aku hoii..paling best tengok kete bersusun parking...berebut rebut amik tempat...rumah kampung laman kan tanah lapang...syiok la..total berkumpul tahun ni...anak anak nenek ada 7 orang...cucu cucu 30 orang ...cicit cicit 13 orang...ada yang tak balik jugak keluarga mak ngah kelantan anak 10 orang.......apapun Alhamdulillah panjang umur nenek merasai nikmat beranak cucu cicit...

Pagi raya macam biasa aku memang ke surau untuk solat sunat hari raya...Fayel kena follow saf perempuan..dia nak follow aku...Fayel pun behave je.....orang solat dia baring hisap susu.....surau kampung kan jemaah tak ramai...jadi senang la anak beranak nenek aku je penuh kat ruang atas...rumah nenek kan ramai so sapa yang tak gi surau tu sila la kemas apa yang patut...so yang baru balik surau ni...macam aku bersiap siap mekap pasni sessi bersalam salaman...pastu photoshoot time hehehe...bersalam kali ni main rawak je sebab ramai...biasa bersusun ..ni sebab terlalu ramai ahli keluarga..mana dan jumpa salam...pastu peluk cium nangis...sobsss...bersalam dengan suami pun last last ..hahah tak ingat..itupun dah setel semua duk lepak ..eh kita tak salam raya pun bang kan...mihmih...terus salam salam sesama laki bini...

Ok panjang lebar citer 1 syawal di kampung muar...raya pertama pagi je penuh rumah nenek aku...tapi family aku biasa dalam kul 12 dah choww gi beraya belah sedara mara abah aku lak...hohoo selamat ...ngelat jap dari buat air...layan tetamu....kg abah aku muar gak...sebelah kampung je...so memang pagi raya tu kitoarg akan pegi rumah adik beradik abah sekitar situ...balik petang  dalam kul 6 gitu baru la rasa kepenatan nak tido...raya hari tu ..ada tetamu kawan aku datang ..syok pulak ..Shazura datang ngan family beraya ..petang pun petang la janji datang..syok rasa...aku kenal zura dalam blog je tak sangka ikatan berpanjangan hingga ke keluarga...bff mak anak semua la...sayang zura ketat...kami banyak benda sekepala...tu yang closed ....tq zura datang raya muar...ok dah penutup raya pertama...sila la layan gambar berlambak huhu



Jom jom balik muar....Fayel berspek mato panas katanya...macam macam la dah bujang ni

Kampung halaman kg serom 1 muar...aku dah sampai..kete dah start penuh kat laman

Malam raya Fayel sibuk nak bunga api...main la superman....

pagi raya paling awal siap...kul 7  dah mandi.....mood baik

Solar sunat raya bersama Fayel sibuk nak ikur saf perempuan..susu tak tinggal eh

Lepas balik solat raya...lepak 3 beranak jap..before nak mekap mekap


Ngedate pagi raya.ngeeeeee

Lepak jap tunggu semua kumpul rumah nenek

Fayel pagi buta dak ngadap kartun doraemon dh tak peduli orang...akhirnya tv terpaksa tutup

Sessi bersalam salam ahli keluarga secara ramai ramai...

Selfie dengan mak tercinta....

tetiba ada budak jeles nk selit...adik aku dira

Mak Abah ku tersayang..tahun ni tak sedondon..abah tak nak tukar baju melayu huhu,,,

Keluarga aku selfie bersama nenek...tak complete abang aku aje tak da....anak anak nya saja...kenapa?? masalah rumahtangga ...takpe la yang penting anak anak perempuan completed

Anak anak perempuan mak abah....muka memasing versi tak sama

Fayel berkeliaran dah bosan cabut songkok..sabar nak..ini raya

Sessi salam laki bini official katanya..sebab nak snap pic huuhu

Maaf sesama kita ye yang....

Peluk raya nama nya..huhu

Tangkap anak bujang...selfie..tu pun posing raksasa kata nya...adeh huarggghhh

 Memujuk Fayel pic family raya...susah nya la hai nak pujuk

 sorang pandang..sorang tak sorang lagi pun sama...giula pic tak proper

Sessi photo family di laman rumah...penat berpanas terik..nak kumpul semua kena masuk...ada yang dlm rumah la...tukang susun kamera la...keluarga besar mak aku...


Petang tetamu bff geng mak mak datang beraya...yeayyy ku sambut gembira...satu family serbu muar...


Fayel dan yaya...hehehe...kemain dah jumpa...kenal dari baby...memasing dh kenal sesama..sorang duk payel payel..sorang lagi yaya yaya












6 comments:

Chekgu Azrine said...

Meriah dan best dpt kumpul2 cmni kan sis..feling raya dgn fmily sndiri mmg best

MOMMYLIN said...

excited lain macam kalau raya belah sndiri. sbb dah thu time2 dan aktivitinya.

diary_ciknaa said...

tema biru yer kakmi tahun ni..cantik! selamat hari raya fayel..

puan.mila said...

suka tengok kg kat muar..laman luass..ritu study kat batu pahat sokmo lalu kat muar..

mna gambo raya kat trganu kak?? :)

diana aziz said...

Happy kan dpt balik kg. Eh, mimy.. agak2 merengsa x org tu bile tgk gmbr mimy berpeluk dgn megat? kahkah... pdn muke dia!

ctmah said...

biru ni cantik ah! nak buat tema raya haji la..hehe

Google