THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

16 October 2015

Kami Bestie 21 tahun (GxixG)

Aku sejak sekolah dah terbiasa mixed around dengan satu kelompok yang di panggil geng...so aku terbiasa hidup berkawan dalam kumpulan...tidak bermaksud aku nak mendabik dada aku punya kawan yang banyak..kawan yang banyak tak semestinya ko hebat...kawan sedikit pun takde hal...aku maksudkan pasal aku...jangan salah paham...kawan sikit tu maknanya loser...salah cakap kang makan dalam sentap...akak juga jahat nauuuuuuuuuu.... 

Berkawan dalam kumpulan...especially ramai bukan senang nak adapt perangai memasing....kita pun ada perangai...orang lain pun ada perangai ...dalam kumpulan tipu la takde terasa hati...sentap sinsing lengan...nyampah menyampah...hey normal ok...aku dah lalui semua itu...dari kumpulan ada baiknya ko belajar bekerjasama, teoleransi, belajar mengenal perangai orang, hormat pandangan orang, belajar sabar kerenah ...maklum la satu kumpulan...tak semua satu kepala boleh ikut ..dalam satu kumpulan pun mesti ada yang kita rapat salah sorang...its normal...so kat sini tak perlu ada rasa jealous..

Geng yang paling aku sayang forever ialah GXIXG...kami kawan dari form 1...dari zaman budak hingus...budak gedik baru nak naik ...asal nya perkenalan...geng dari kelas lain lain..then dipanjangkan dari kenalan itu kami jadi baik...rehat sesama...ada sebahagian dari dorang ni aku dah kenal dari sekolah rendah....masuk sekolah menengah pun sekolah sama...beza kelas lain..dah kelas lain kawan dia kawan aku ..kawan aku kawan dia...gitu la cara tercetusnya group GXIXG...

Kami rapat sama interest...banyak persamaan..dulu we all sangat suka dance, nyanyi..lagi kegilaan masa tu kumpulan feminin,res2, msteen, kru, 4u2c....dari muzik sebegini kami rapat...selalu menari sesama...nyanyi sesama..ye kitaorang suka nyanyi sampai ke besar...membawa karaoke...hahaha...dulu time sekolah petang suka lepak rumah mak ill...mak ill keje...mula la aktiviti gegirl ...masak masak...create step menari...pastu keje gile bergambar atas bumbung...pastu kul 12 tengahari balik rumah siap nak sekolah...penat tak penat belakang cite...janji enjoy...hahah best betul zaman remaja gedik ni...

Banyak kenangan bersama GixixG...kalau aku story 365 hari lum tentu habis...21 tahun beb friendship...tak leh lupa kenangan...perangai sorang sorang...peel , rahsia ..boipren ko sapa...semua dah masak...dah boleh terima semua perangai...jelik tu tutup sebelah mata aje la...lagipun sejajar dengan usia dan kematangan ...memasing semua dah berkeluarga...ada life sendiri...ada anak anak..husband memasing pun dah tau sangat bebini semua ni sengal ni hehe....bila masuk dalam grup ni automatik suami pun kena terima kawan kawan aku .....aku kenal dulu diorang sebelum ku kenal bang megat....yang penting kita tetap bersaudara sampai ke jannah...kawan ku dunia akhirat...



Yessss betul sangat....hehehe bestie mesti la make fun bebeh




Zaman sekolah Gxixg....ahahaha ada dalam tu dah left group tapi still kawan tapi tak se group tu je la


Weehooo kamera dan kami tak leh dipisahkan sejak 21 tahun....hahahaha
Dating 21 tahun dah tukar ke MCD sajo...hahaah pilihan anak anak ...


Perangai selfie dari azali memang tak sah mak mak budak ni semua...dah terjebak anak aku uolls
Inilah kami GXIXG..21 tahun tetap bersama....sayang till jannah..




























No comments:

Google