THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

31 December 2012

Kisah 2012 Dalam Kenangan....Kisah 2013 Bakal Tercipta

2012 sudah sampai ke penghujungnya… bermula la episod kalendar baru...kalendar 2012 dah jadi kenangan pun...2013 akan menyaksikan banyak kenangan baru bakal tercipta...yang pasti ada suka dan duka..wallahualam...segalanya urusan Allah taala..kita manusia hanya mampu merancang segalanya berjalan lancar...amin..entry aku hari ni nak flash back segala kisah kenangan di tahun 2012… 

Permulaan yang agak baik di tahun 2012.. Alhamdulillah syukur dengan  segala nikmat Allah taala aku dan suami telah pun bergelar mama dan papa….penghujung Januari 2012 aku telah Selamat melahirkan seorang putera yang diberi nama Megat Nufail Anaqi bin Megat Azmawi atau nama manja nya Fayel…Fayel lahir telah merubah segala serba serbi dalam kehidupan kami suami isteri…kehidupan parenthood bermula…kini segalanya untuk anak...keutamaan semua untuk anak…oh anak segalanya untukmu…terima kasih Ya Allah atas kurniaan anugerah Mu dalam hidupku…kehadiran yang benar benar telah merubah kehidupan rumah tangga ku…

Kehidupan 2012 diteruskan dengan membesarkan anak…banyak dugaan aku tempuh sebagai mama baru…baru aku faham dan mengerti tentang perasaan seorang ibu…perasaan sayang bertambah tambah pada mak aku…awal permulaan aku dah diduga dengan tragedi jatuh 9 mata anak tangga di bulan April...miracle aku dan Fayel selamat tiada sebarang kecederaan mudarat…cuma aku yang mengalami sakit badan..tragedi yang meninggalkan kesan trauma....hikmah terbesar dalam diri Allah mengizinkan aku dan Fayel untuk terus hidup di muka bumi… 

2012 juga menyaksikan penghijrahan dalam diri sejajar dengan tuntutan agama…Alhamdulillah aku telah melaksanakan tutup aurat dalam erti kata lain bertudung…syukur…aku telah melakukan sendiri ikhlas hati rela tanpa di paksa sesiapa pun….seiring dengan kematangan akal fikiran…ilmu yang dipelajari aku berubah demi kebaikan dan untuk suami ku juga…kini aku selesa bertudung…walaupun masih belum sepenuhnya…In Sha Allah dalam proses perlahan lahan menutupi keseluruhan…perubahan tak perlu drastik yang penting luhur ikhlas dari hati…semoga dipermudahkan dan istiqamah…amin 

2012, 2 tahun sudah aku berkahwin dengan Encik Awak EA …kalau campur tempuh perkenalan dah 3 tahun aku mengenali EA…apalah sangat ek angka 3 itu tapi bagi aku berharga sangat sebab dia adalah suami aku….terus terang aku kata kan….di awal perkahwinan aku dan EA kami suka bertekak gaduh sentap…tak lama pun …dulu seminggu sekali mesti nak fight gaduh…ala gaduh gaduh manja…gaduh dalam erti kata suami isteri bagi kami ialah tak nak mengalah…masing masing nak betul je…mula la lawan suara…huhuhu…

Dan perubahan yang cukup baik di tahun 2012…hikmah kehadiran Fayel…kami dah jarang gaduh…gaduh tu biasalah…adat la rumah tangga tapi tak la sekerap dulu…Fayel memang penyelamat…dia selalu jadi penenang keadaan tegang kami...sekarang Alhamdulillah…kami dah kenal karakter dan perangai masing masing…maklumlah kenal kejap je pun…masa kahwin la keluar perangai itu ini…so bila marah baik diam..bila tegang sentap baik tido..... hehehe…paling best kadang EA tak layan aku membebel…malas layan lettew…kang layan lagi menjadi jadi…rencam asam garam rumah tangga…kadang kadang tanpa kita sedar dari gaduh itu la mematang kan sesuatu hubungan buat kita saling menyayangi rumahtangga…In Sha Allah 

Untuk 2013 aku menunggu dengan debar..dup dap dup dap..apa agaknya yer akan berlaku....semoga apa yang aku impikan dan plan berjalan ngan lancar dan diperludahkan..setiap tahun baru aku tak menetapkan sesuatu azam tapi lebih fokus pada impian..bagi aku bila azam kalau tak terlaksana rasanya macam tak de misi lak...haha itu kata dari orang yang azam selalu tak menjadik...lalalala....so baik la kita berimpian...dengan impian, anganan memoga jadi kenyataan kan....jangan angan mat jenin sudah lah...tak salah berimpian bukan kena bayar pun...nak berazam pun tak de salahnya kan...mungkin pada setengah orang azam lebih bertekad bersungguhnya...owh sama aje la... 



  SELAMAT TINGGAL 2012...SUATU KISAH DALAM KENANGAN
SELAMAT DATANG 2013...SUATU KISAH BAKAL TERCIPTA







Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

8 comments:

Mommy_Cha said...

samalah dengan kita...kenangan 2012 yang takkan ku lupa bila melahirkan putera sulungku...
mikha!
sobs...teringat bila bersalin ritu...
:)

Wanita Mutalib suka Share Instagram's Pictures said...

selamat tahun baru ya :)

dari - silent reader yang hari ni rasa nak ucap tahun baru :)

Amanda Suria said...

SELAMAT TAHUN BARU MIMI...SEMOGA KEHADIRAN 2013 MENJANJIKAN SINAR YANG CERAH DALAM HIDUP KITA SEMUA...AMIN...

m@m@yAyA said...

selamat menyambut taon baru 2013 kak~

byk pahit manis suka duka taon 2012 nie akn mnjdi kenangan~
hapy sb 2012 mengenalkan kita ber2 ats sebab susu..lau bkn sb susu smp bila2 pn kta xkn bersua~

ur the best kak,even baru knl tp leh get long~
keep in touch..

cikeyrah said...

selamat menyambut tahun baru 2013 kak.mimi . . semoga hari2 yang akan mendatang menjadi lebih baik . .

Allene said...

happy new year mimi.. :)

Qhaifa Nur said...

selamat tahun baru...

~ NANA ~ said...

semoga 2013 lebih baik utk kita kn? :)

i pulak penghujung 2012 ni ada benda yg x brp best...huhu

Google