THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

27 April 2015

Buffet Sedap RM38 di Halia Sime Darby Convention Center

End March hari tu last Quater 1 ..suku tahun pertama biasa nya unit aku akan meraikan majlis makan makan birthday gathering....acara wajib setiap suku tahunan...so macam biasa la memang keje aku kena cari restoran mana nak makan..arrange arrange benda gini keje aku...so nak tau job scope secratary bila time event ...secretary la orang nya yang handle benda gini..boss tau ikut bajet makan sedap....grrrrrrr susah hokeh..bajet tak nak burst mahal sangat...serius pening kepala aku ...proposed sana sini semua reject....lokasi tak sesuai..jangan jauh sangat nanti ada meeting...tak nak makanan ala carte ..cari buffet ala hotel tapi makanan sedap...pastikan tempat privacy...ruang gathering...huwaaa ini semua secretary kena pikir...

Serahkan pada secretary yang mengadap internet 24 jam ni...hahaha...klik klik di hujung jari...taraaaaaaaaaaaaa i found i found..memula nebes gak ...kot la boss tak approved...then sekali bentang je...yayyyyyyyyy boss approved...ok mimi setuju..sila book...fuh lega...tempat yang terpilih tu adalah Restoran Halia, Sime Darby Convention Center..aku beli under Groupon hanya RM38 untuk buffet...omg tanjat murah nyaaaaaaaaaaaaaaaa..promo still ada lagi valid till 15 June...apa apa hal kita review dulu...berbaloi tak dengan apa yang dibayar dengan harga murah gitu....

Hari kejadian ke Restoran Halia...satu unit dalam 23 orang...konvoi kereta ...Restoran Halia terletak di SIme Darby Convention Center area Bukit Kiara nun dekat dekat nk gi Pusat Sains Negara dekat jugak dengan KLGCC....just cari je landmark Sime Darby Convention Center...Restoran Halia dalam tu...paling last hujung sekali akan jumpa...sini parking senang...free tak yah bayar...masa sampai tu senyap sunyi je...aku dah cuak...ah sudah...jangan tak best...matikla ....aku yang arrange ni..kang boss komplen...dah pintu depan...waaaaa orang tak ramai...tempat sangat privacy...arrangement nak meja dalam group pun nice setting...ruang makan buffet selesa tak yah nk rebut beratur...oh lega sangat...

Boss asyik puji je tempat ni..kasi chance jap akak kembang hidup dalam dada tu berbunga....geng staff lain pun semua suka..semua kata best best...pandai mimy choose...hehehehe see the leg la...so aku nak rekomen sesapa nak makan family, gathering ke sila la ke Restoran Halia, SDCC ye...makanan ada macam macam ...standard hotel...dengan harga RM38 kita makan puas dengan suasana rilek santai....promote free sajo ni takde share ngan groupon hahaha.....suka sharing tempat yang murah berbaloi hati pun puas.....gitu..so grab untuk tersayang kay..kot nak dating ke...gathering .....cepat cepat groupon halia RM38 saja...



Hari kejadian ootd jubah dress by Calaqisya..apa ko oversangat ni...tak sangka aku muat CQ tu teruja lebih...sapa plus size nak pakai CQ kain moss crepe cari size L/XL ye


Duta Halia kata ko....benda paling happy buat aku secretary bila job ko kena buat orang suka dan puas hati..betul kan PA PA sekalian


Hari yang sama nak meraikan Persaraan admin aku Kak Faridah...selamat bersara kak


Ruang legar buffet yang selesa tenang teratur ...orang memang tak ramai ...so takde rasa rebut rebut nak makan

Ruang pasta, western paling aku suka...heheh

Chef masak Aglio Olio panas panas

Selamat menjamu selera...aummmmmmmmmmmmm


makanan pilihan tuan blog....1st round...harus laaaaaaa western


2nd round : tekak melayu nasi dan lauk lauk



3rd round: tekak jepun teppanyaki & salmon...huhhu 

surrender 4th round je..sudah tersandar kenyang...desert comel comel

Puas hati kan korang semuaaaaaaaaaaaaaaaaa..jemput makan...aku macam tuan rumah dah hari tu

Selamat Bersara Kak Faridah...tq banyak tunjuk ajar dan bantuan yg diberikan

My Boss...dalam ucapan siap selit nama PA dia..ehemmmmmmmmmmm...kembang kuncup hidung akak...heheheh

Berbaloi...beli disini Groupon...overall makanan sedap..tempat selesa..5++ bintang















2 comments:

diana aziz said...

Bestnye tempat ni...... rasa cam nak pegi je tapi tatau dengan sape. huhuhu

Jen Jen Areff said...

menarik tertarik kau memang debomm. thanks sharing kak mimy

Google