THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

30 June 2014

2 Tahun 5 Bulan nak Beradik !!!!!!!

Lama tak story pasal anak bujang trang tang tang...dah bujang sekarang ni...yer bujang..dah besor dah...sapa sapa follow kisah fayel dari perut mak dia ni ...dari mak dia teruja ngan pregnant kan dia...huhu maklum la nak dapat Fayel ni bukan senang...banyak gak usaha aku...aku ni susah nak peknen...period tak regular...cuma rezeki aku menunggu 6 bulan..syukur...dan seakrang sampai la sekarang umur fayel dah 2 tahun 5 bulan...tengok anak membesar depan mata aku jadi sebak..huhu ok dah 2 tahun perjalanan aku bergelar mak ...jauh lagi perjalanan nak mendidik membesarkan anak..semoga di beri kesihatan baik umur panjang...amin

Ok beralih pada progress.dulu aku selalu je update progress fayel...now macam sesekali je...huhu..mementang dah 2 tahun...dah 2 tahun sama macam rakan sebaya dia...normal progress dah boleh berlari melompat...bercakap membentuk kata...tantrum nakal boleh tahan...bukan sikit tapi banyak !! huhu urut dada aku...kadang tangan aku cepat je nak pukul..mak raksasa gorgon memang macam ni...kurang kesabaran...dia melasak tu aduhai..ok anak aku bujang trang tang laki...terima kenyataan...mainan pun nak robot...nak lori.. nak truck..nak bagi patung..hmm takde makna la..tapi Fayel panggil tedy bear ...is B..eh comel je...

Fayel dah 2 tahun ni..soalan klise orang tanya...bila nak beradik huhu...kalu esok boleh dapat..esok nak..seperti aku pernah cakap sebelum ni..aku tak pernah plan even aku czer pun aku tak de merancang guna kaedah apa apa pun...apapun berbalik pada rezeki...masih belum lagi ada signal nak pregnant anak kedua...walau pun sebenarnya orang duk cakap dah boleh dah..yer memang boleh dah...kalau ada aku hebahkan..aku jenis tak sorok kehamilan...double line aku uar uar kan..okay ..?? macam Fayel dulu pun aku tak sorok kan :))...sabar ye...esok lusa kot tetiba ada...yeayy lompat bintang...

Fayel pun dah reti faham apa itu adik...lagi adik aku Ekin dah ada baby...so far dia sayang baby zayyad..selalu duk cium cium..tanya tok mak pun..tok mak cakap Fayel tak pernah usik...dia sayang baby zayyad....baby zayyad nangis dia tunjuk tangan suh diam cecepat buka baju aku suh bagi nenen...hehehe...fayel kan seharian dikelilingi sepupu anak abang aku...bang aku ada 3 anak...so kadang angin gaduh datang...depa 3 beradik ni gaduh gak..tak bagi main ngan Fayel..siap cakap.."kitaorg nak main adik beradik kitaorang je...kita org 3 beradik"...Fayel mula la melalak...datang kat nangis.."mama nak beradik"..aku cakap ok beradik ngan mama kay...tu je la modal nya nak pujuk..kadang kesian tengok kalau dia kat rumah main sorang sorang...dia sampai baling baring..bosan gamak nya sorang aje kan..heheh sabar la nak...nanti beradik la tu nanti....beradik radik radik terus...hahaha amin...sekarang ateyel (fayel bahasakan dia ateyel = adik yel) lagi...nanti dah tak leh ateyel kena abayel...kikiki

berangan nak posing...

Test baju yang benornya...tu yang memosing kemain...

Eh gaya macam ni pulak tapi botol tak leh tinggal...


Sepupu sebaya anak abang aku..beza 2 minggu je...kejap baik kejap gaduh


Sayang Irdina


Sayang baby Zayyad..heheh...test baju sama si adik tu napa abg pegang nangis

Feeling mak beranak dua...heheh..

Doakan next 2 anak macam ni hehe..amin






10 comments:

kathy jem said...

InshaAllah ada rezeki tu..kathy pon sama ramai yg tanya bile Raiisah nak dapat adik ni..hehe

DYatie ABakar said...

Allahhummaamin. Aamiin Ya Rabb. Semoga Allah perkenan My. Arissa jugak yang tak nak adik lagi. HewHewHew.

Psst: Popia Seaweed
1 balang aka 200g = RM14
500g = RM35
1kg = RM65
Semua include postage.
Sarawak marrii. Hehe.

Anonymous said...

insyaALLAH.. ada rezeki pas ni.. :D

Kella said...

mimy... lama aku pun tak singgah belog ko.. pasainya belog aku pun tak berapdet. hehe..
Selamat berpuasa mimi.. jom kita doa banyak2 ya..
nak anak ya Allah...

MOMMYLIN said...

keciannya.. biasa la kak budak2 kalau main gaduh kadang2 kita mak2 yang terasa... uhhuhu...
cian fayel dorang tak nak main sama2 ye.

hafidh dah ada adik asyik membuli je kerja dia... .

wawa yusoff said...

kita berdoa perkara yg sama2.. mudaha-mudahan beradik radik la anak2 kite kak.. eh, mcm nak update jugak la pasal elman :)

diana aziz said...

In sha ALLAH ada rezeki tu nanti, mimy.... usaha lebih2 sikit... hehe

Norma NML said...

InshaaAllah...ada rezeki nanti tu..:-)

Jen Jen Areff said...

in shaa allah, lum rezeki lg. lpas ni rezeki abg fayel dpt adik.

Chekgu Azrine said...

InshaAllah...
Semoga termakbul

Google