THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

13 March 2009

My GXIXG

Interesting to share u all psl our group GXIXG..apa itu GXIXG?? sejenis binatang or makanan...or benda...ahahahah..GXIXG ni la nama group kitaorg aka G19 sbnrnya...GXIXG..tu ayat roman je...nk mencantikkan lg..wah gitu..G19 adalah dr sekelompok pompuan 19 org tp akhirnya menjadi pastu berpecah lg..tinggal la 17 official..but i'm asking now we are 16 rite?? is marina in the team??......mengikut sejarah...wah mcm nk masuk buku exam la plak ek..G19 telah ditubuhkan pada hujung 1994..masa tu bermula perkenalan di genting highland...opsss aku x pegi..tp camner aku leh join grup ni..sudah tertulis ..huhuhuh..kitaorg dr sekolah yg sama..form 1 tu masing ada geng dr sekolah rendah yg sama..then dr klik2 ko kwan ngan dia...dia kwan aku..jd makin rapat la semua..maka tertubuhla G19..pastu yg 2 org lg..lyn & fina nk undur diri tubuhkan geng baru..sedih gk masa berpisah tu..nk wat camner..tp still keep in touch..pastu akhirnya marina plak seakan2 jauh dr kami till now..mmg dh lama x jumpa dia...anyway dia ni pelakon tambahan drama


weh ingat x yg ada 5 org tu masuk dance res2..lagu kepastian pengertian...pehhh..x silap aku syira, syerol, diana mamat, farah ..sp lg sorang???? x ingat plz ingat kan aku....ogy ke?? mmg korang giler rap la kn time tu..weh ingat x zaman2 feminin...msteen..res2..terikut2 sumer ngan fesyen..heheh geli2..tu blum lagi praktis dance KRU - negatif..jgn x tau ada step tau..kahkah..port nya semestinya umah ill...itu belum lagi kt port kantin sek..x berani weh org nk rehat tmpt kitaorg..sure kosong.."apa yg pntg kerjasama"..& kami berkawan smpi la skrang..rasanya dah almost 16 yrs..wow..x sangka kan..adat la gaduh2 manja gitu..adik beradik x gaduh x thrill..ehehe

meh aku citer karakter ahli2 G19 satu persatu..seronok gak ni..aku mula dengan abjad la..

Amy Yan
ini dia teacher yan..dulu kt sabah skrng kt pahang..kenal masa sekelas form 1 damai..sgt matang..tp jgn x tau dia ni gila2...ahahah..aku x tahan klu dia wat lawakk..seorg yg bijak pndai..dia terpisah sbb amik kelas science..hehe..dh khwn ngan laki terchenta..pok nik..dh ada anak sorang..nik zahra yg sgt comey..

Aida
ati si melor (CANTIK lee maksudnya)memiliki mata yg cantik n galak..mama vogue..leh gitu ..antara yg terawal khwn..rasa time dia 21 ke 22 xsilap..muda belia..untung tau khwn awl cam dia..skrang son dia adam lutfi hakim dh 4 thn..tp aida still bergetah lg..br dpt baby girl..adamiya safra..blh di bawa berunding..senang nk story masalah..aku kenal masa form 1..tp x kelas sama..tp after koko gi umah dia tgk movie..bahagia bersama abg naie yg sporting..

Azizah
sepupu ngan farah..dia ni nmpk muka serius tp klu org wat lawak dia sure gelak tp cover..tingat plak karakter jijah ni..pastu nnt muka dia thn malu n merah..dilaog nya"syhh..weh org tgk la..malu aku"..x sama karakter ngan hubby dia..rani..skoolmatte kitaorg..mcm rani plak geng kami yek..jijah ni pn sama cam yan..good in education..dh ada baby girl..ariska adriana..

Baizura
kawan chilhood aku..kenal lama dr darjah 4..kami seangkatan budak KP..aku sekelas sejak darjah 4..tau sgt la dia..sgt pemurah hati..byk membantu aku..caring person..cool selamba je..aku sek ren x blk umah mesti abah aku cari kt umah dia..sbb port aku..ahahah..byk la kenangan ngan dia ni..lawak lawak..dh khwn gak with zury & ada baby laki comel..danish iskandar...

Diana Mamat
mak lawak dlm g19...kecoh eheheh..klu dia gelak bikin gamat...sekali meletus dia ckp..ahahahhaah...mmg x leh thn...cantik leh tahan..famous kt sekolah..ngan lenggang lenggok nya..bf time skolh x terkira..hehe..dia ala2 queen drama gitu..lawak pramlee dlm tgn le...mummy comel ni nk ada baby coming soon dh preg 2 bln..skrang sibuk melayan mkn minum mikhail & hubby faizal

Diana Mary
hitam manis but sweet..kembar n double D..kebetulan preg gak..dh 4 mth..br je khwn ngan mie..finally ye ..tahniah..klu x kenal ingat dia sombong..tp x ..dia mmg camni..muka serius...tp dia lebih senang wait n see ..tp kdg2 bersuara gk....aku kenal dia lama gk..dr sek rendah..tp anti dia..leh gitu..sbb dia bdk baru pki pinafore gi sekolah...hahah benci benci last jd geng...weh ingat x selalu gi sg wang/lot 10 ngan ko masa form 3..heheeh..skrang jd kawan sekerja aku..

Farah Adila
Minah stylo..manja dia ni..bkn buat2 tau..mmg dia camni..aku rapat sbb dia sebelah kelas aku masa form 1..minah famous..ramai gk usha dia..bf pn leh thn ...ahaha..diapn budak KP..ptg2 selalu main basikal..galah panjang..suka dgr klu dia story psl dia..kelakar sbb ngan sore dia manja2..mcm seronok je nk kacau..br khwn bulan 11 with jai..masih dlm honeymoon...

Fezan
cik kak sorang ni..budak KP gak....dulu dia ala2 rappers dressing ala2 tomboy..skrang ayu gitu manis bertudung proper..kindly sensitp girl..& jiwang..klu bab ayat2 jiwa n cinta dialh orgnya...still single cam aku...agak rapat ngan aku sbb kami digelarkan partner comolot...hehehe..dulu selalu gi keje sama2 kannnn

Hanifah Madiana
we call nifah je..minah mix korean..weh aku kenal dia lama tau dr drjh 6..perangai dia smpi skrang x berubah ..caiyok la nifah..ngan brutal dia..energetik dia..sempoi minah ni..suka ngusik org..no.1..lawak spastik pn dia gk..ehheheeh..xleh pnd dia..nk gelak je manjang..ala2 tomboy dulu tp skrang minah cun beb..minah ni bab jahit menjahit..pndi beb..korang nk jahit manik hntr kt dia..lawa giler jahit..oit cepatla khwn ngan si azwan ahamat ko tu..spy anak2 segera ko dpt mummy baru..eheheh

Ilyana
nama manja ill..pot kami melepak kt umah dia..umah dia mmg sarang kami bersuka ria..sbb mak n ayah dia keje...dulu b4 sek ptg..umah dia jd sasaran...apalg..kita masak..posing..jgn x tau form 2 kitaorg dh sawan gambar...best tull..tq ill..tumpang umah ko..best moment..ill ni comel ..putih melepak..bf keliling pinggang..masa sek dia la plg byk abg & akak angkat..ill skrang sibuk uruskan bisnes ikan masin perniagaan arwah ayah dia kt kedah..lama x jumpa no..

Limy /Mimie aka ME!!!
huuh..aku adalah aku..no description nnt kipas cam aircond..ahahahGXIXG please describe me...hehehe..

Masrina
masa sek aku x rapat sgt..kenal gitu2..sbb dia kelas lain ..lg plak dia jarang nk ada masa ngan kitaorg..kenal & rapat masa hr dia nikah ngan ash..time tu dtg umah dia tlg2 apa yg ptt..kitaorg kan ala2 mak andam gitu..interprame..dia ada skit bit sensitif..klu x kena mau belasah ..(lawak je)....yg pntg dia baik..selalu gk tolong kwn2..dlm bab masak memasak mmg terror...dh jd umi pada baby comel..harraz zikri...

Melor
awa aida..hihiih...xkose aku..(awa is for LAWA)si lembut irama msia...heheh plg x leh lupa time dia dance kru negatif irama msia...ahahahah...dia umpama kak long kitaorg..sifat keibuan ..wanita melayu terakhir terserlah..apa yg x kena pada adik2 dia yg nakal..dia tegur..aku n melor kenal mmg dh lama..dia kawan2 KP aku gak..sama cam bai..suka dtg umah dia..mkn2 smpi kenyang pastu blk..apa punya kawan daaaaaa..syg adik2..bila ckp lembut je..jarang tinggi sore..x mcm kitaorg..menjerit no.1..antara terawal khwn with along aka aidil..

Ogy
persis amoi cina...tp lawa cam artis hongkong taiwan le..hehehe..xheran dia pn mmg mix chinese dr ayah dia..ogy ni tinggi giler..yerlah pemain netball sekolah apa x nya...pandai minah ni leh tahan..kdg2 gelabah jugak..(selalu)..baik sgt (+ve thinking)selalu advise aku ..apa yg pasti lately dia skrang tgh sawan jalan..eheheh..maklumla honeymoon lg ngan hubby dia Norman ezry..

Syerol
vogue the vass..klu bab makeup..nk advise fashionista..tanya la dia beb...marvellousnya minah...makeup dia x hinggat..hehe..(pis yaww)..agak tegas jgn main2..suci murni wlupun org tgk nmpk social....heeh..dia luaran je..hati ok sgt..nk tau x ..dia dulu masa sekolah ni la minah plg sempoi...brutal..kecik2 dh layan music grunge, indie..giggs..pehhhhhhhhhh..mmg la minah ni dulu..weh skrang layan apa??? sure layan the chicago..opsss..ehem ehem..single ke minah ni ..confuse..ahahah

Syira
singaporean girl..cun, lawa mmg x dpt dinafikan..plg famous..klu sebut syira satu sekolah ingat..tu blum yg admire..abg2 senior akak2 senior berebut nk berangkat2...aku kenal dia masa form 1..time tu dia nk pinjam pants kotak2 ala2 feminin..heheeh....kdg2 sengal..bila bergambo ngan muka spastik..ahhaha..best of sya..dia one of my advisor..bab cinta la..tp dia advise psyco siot..sbb dia style gamble ..senang to be with her..sbb dia friendly..minah ni dressing leh thn..mix n match stylo..rambut karat wajib..tp cun beb..bahagia bersama teejay meezee..opsss bila nk mkn nasi minyak..ahahah..

7 comments:

Anonymous said...

nurazalimy a.k.a limy

minah ni +ve thinking.....tak kisah pun ngan aper org kata ngan bentuk badan die....suka buat lawak so klo korang sedih ker aper ker jumper la limy ni sure die bole buat korng gelak...dress to kill gak minah ni... giler shopping....sawan bergambar a.k.a suka ambik gmbr sendirik....hahaha tanya la die byk giler koleksi gmbr die posing mcm2 sorng2...........minah ni suka giler g dinner n menang byk kali(byk kali ker limy?) gak best dress n bile nyanyi karoke pun bole tahan siap ngan menari lg.....suara bole than kuat gak........hehehhe nanti aku smbg lg sbb klo pasal limy ni 10 ari 10 mlm pun tak abis nyer citer hehehe aper pun i love u my fren -ogy-

Anonymous said...

aku pon nak komen pasal limy bley? walaupun aku GENG MAK LIMAH... hahaha...

nurazalimy a.k.a limy

minah ni memang sempoi... dia baik n tak kisah pon aper orang kata.. dia no hal nya.. apa2 pon minah ni adik aku suka tgk dia dress up.. adik aku cakap minah ni pandai kenerkan gaya.. apa dia pakai semua kena.. pastu minah ni dulu hampir2 nak masok sekolah Taman Keramat sebab dia dah tak harum SEMERBAK macam Sekolah Sri Gombak tu (yg ni aku reka.. ekekeke)... apa2 pon aku salute laa ngan Geng G19 ni sebab memang nampak semangat setiakawan korang walaupun dah berbelas tahun n maybe berpuluh tahun nanti.. Kira geng korang ni satu dalam sejuta laa (aku puji ni tak dapat apa2 ker?? hehehhe)...

Ok bebeh... Selamat berdansa.. I'm Sori (ala ala Amir Raja Lawak)

TeejaY
Setiausaha Kehormat
Geng Mak Limah Kebangsaan

Anonymous said...

wei!!! aku geng mak limah nak komen bley ker? kalo tak boleh aku nak komen gak.. hehehe...

nurazalimy a.k.a limy

minah ni bagus n best n agak comel.. aku suka dia ni bersembang n dia nyer gosip.. siap senget2 mulot.. pastu dia nyer dress up pergghh sesuai jer.. adik aku suka tgk dia mengenakan pakaian (ayat buku).. adik aku cakap apa dia pakai kena jer.. pandai minah ni.. hehehe.. pastu dulu2 masa dia form 2 dgr citer dia nak masok Sekolah Taman Keramat sebab dia cakap Sekolah Sri Gombak dia tu dah tak harum SEMERBAK... (yg ni aku reka cerita... hehehe)... lagi aper lagik yer?? ermmm.. aku nak puji laa geng g19 ni.. dorg ni aku tgk semangat setiakawan dorg ni mmg bagus.. susah nak dapat geng2 macam ni yg bley bertahan lama.. dorg ni mmg close n still tolong menolong antara sesama manusia.. (ayat kamus dewan edisi 3)... maybe geng ni satu dalam sejuta kot.. (aku puji ni takder aper2 ker? hehehe)... aper2 pon arap korang berbahagia laaa hendaknyer sampai berpuluh ker beratus tahun...

Sekian, terima kasih


"MAK LIMAH ILMU SULUH HIDUP"


Saya yang menurut perintah

TeejaY
Setiausaha Kehormat
Geng Mak Limah Kebangsaan

Mimy Hamid said...

weh komen byk siot...ada apa2 ke...ni bkn kipas ...aircond semua ada....apapun hidup semerbak

Mimy Hamid said...

baper byk ahli kelab mak limah ni komen da............

MaRyD said...

apepun thx mie,kerana sudi menceritakan perihal kami di blog ko..
i do appreciate it dear

Anonymous said...

Secebis kasih membuat kita sayang,
Seucap janji membuat kita percaya,
Sekecil luka membuat kita kecewa,

tetapi....

Sebuah PERSAHATAN akan selamanya bermakna......

Love u all GxixG...
jan..

Google