THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

22 August 2008

Sedang Ingin Bercinta

Dengar tajuknya pun mungkin ada yg merasakan aku sedang di lamun cinta...hihihi...cuma aku ingin menulis nukilan rasa aku tentang pengertian cinta & definisi...pelik kan cinta ni...meskipun dh beberapa kali jatuh cinta aku masih juga x dpt pengertian cinta yg sebenar...apa yg aku tau cinta itu adalah satu kasih sayang, persahabatan, janji, ikatan, kesetiaan, kesungguhan, perkongsian,kebencian, cemburu, pengorbanan....begitu luaskan pengertian cinta ni...apa yg aku nk tulis ini bukanlah maksud aku untuk menyalahkan lelaki semata-mata tapi pada aku kaum lelaki la yg selalu menyalahgunakan kata -kata cinta...x percaya? tp apa yg boleh aku kongsikan dr pengajaran & pengalaman lepas ...cinta pada kaum lelaki mcm satu main video game..game over hbs la...dn mcm salin baju..bila2 je leh tukar...kadang2 di belakang kita mudah melafazkn kata cinta dgn perempuan lain..benci sungguh dgn sikap laki mcm ni...tapi aku juga berslah sbb jautuh cinta pada nya....

Mencintai seseorg bkn bermaksud kita memiliki si dia...cinta la walau mcmmana pun dlm tempoh yg baper lama..sejuta tahun sekali pun tp klu sudah suratan bahawa di azali dia lah kekasih tp belum tentu lagi akan menjadi suami isteri....kita hanya merancang tp semuanya dh ditentukan oleh Allah swt...x hairan kan klu ada yg beberapa minit nk jd suami isteri ..tiba2 x jd khwn kan????aku x nafikan byk sekeliling aku pasangan kekasih di alam percintaan...bahagianya meraka...tp ada juga yg bertahun2 menyemai cinta tp kecundang akhirnya...itula namanya jodoh & pertemuan di tgn Allah swt...

aku pernah terpikir utk meminggirkan cinta hingga aku rasa give up utk berkahwin..apatah lagi desakan family asyik tanya.."bila lagi..mak asyik dpt kad kahwin dr org je..nk gak tgk anak sendiri"... apa yg boleh aku jawab hanya senyum simpul..nk jawab pn dh x tau nk bg reason apa...terdetik gak kt hati aku ni perlukah bercinta utk berumah tanga?? jawapannya ialah ya..akupun lahir dr percintaan mak n ayah aku...aku juga adalah lambang percintaan mereka...sebenarnya hati aku masih ingin mencintai & dicintai...ya aku sememang nya perlu rasa beruntung pernah merasakan alam percintaan..mencintai ..dicintai... tetapi belajar mencintai diri sendiri dulu sblm mencintai org lain....

untuk renungan bersama :

mencari sebuah kebahagiaan sejati
bukanlah sesuatu yang mudah untuk di
gapai.Apabila kita bertemu dengan insan
yang kita sayangi mungkin dia akan
mengecewakan kita. Namun apabila
bertemu dengan insan yang amat
menyayangi kita mungkin kita akan
mengecewakannya....sememangnya ini
adalah satu lumrah dalam kehidupan
berkasih sayang. Namun mana satu yang
sebaiknya?

No comments:

Google