THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

22 August 2008

PSC (Plus Sized Clothes)

Shopping for PSC ( Plus Sized Clothes) klu difikirkan xla susah sgt nk mencarinya...aku sendiri dapat merasakan yg especially org yg mcm aku atau digelar kan 3G lebih pandai bergaya dari org yg kurus...sebenarnya x kirala mcm mana bentuk badan kita sekalipun...kita harus bijak mengayakan sesuatu pakaian itu...gaya penampilan amatlah penting..ini la adalah lambang personaliti seseorg...klu dulu org yg slim n skinny amatlah beruntung kerana meraka boleh dapat baju mengikut size kecik mereka dgn hanya serendah RM10 !!! tapi di era sekarang tidak lagi...the bigger women still look good n stylish mengikut trendy semasa. Here are some shops or label yang boleh di kongsi bersama yg selalu aku beli

1. Total Women - Isetan Lot10 & KLCC, baju2 terdiri dari office wear hingga ke evening dress n x lupa juaga casual wear..actually biasa kt sini aku sukakan material jeans...harga pn x la mahal sgt..ok2 la...sesuai la ngan gaji aku...heheheh..cuma klu blh dinasihatkan beli la time sale..coz sale dia sampai 60% especially for Isetan Member Card

2. Marks & Spencer - 1 utama & KLCC, wow...sgt cantik..sesuai..ada kelas...yang bestnya kat sini..kita yg 3G ni pn leh bergaya trendy sama mcm skinny girl...coz patern dia omg so cool...tp apapun...harga dia pun blh tahan...semua range harga started from 150++...uhhh aku x mampu nk beli selalu..cuma ada 2 saja dlm koleksi aku iaitu skirt jeans..smpi skrang material nya masih elok...maklum la imported from UK.

3. Scarlet Plus - Jusco, Giler !!!!!!!!!!!.....aku mmg giler shopping PSC kt sini....very affordable...harga yg sgt menarik n menakjubkan...bygkan korang blh dpt jeans dlm harga 49...crazy kan..suprise...sometimes the shirt u can get only 29...it reasonable price...but sometimes kena gak pndi pilih..coz klu x silap2 baju tu dari material yg kurang bermutu...sekali aku shopping sini aku hbs RM100 tp ngan berhelai2 baju n seluar...best...tiap2 hari gi keje confident je ngan baju baru...

4. Dorothy Perkins - 1 utama, Mid Valley, The most PSC i really like...selalaunya klu shopping sini aku suka beli baju casual wear..coz gaya trendy nya mmg ikut trend semasa..jadi xder alasan utk berfesyen utk bigger women...DP ni adalah satu co. with TOP SHop...thats y baju2 nya so amazing..DP is my favourite store but somehow the price a bit expensive..its nothing coz sometimes the price you pay for the quality.

5. F.O.S & Reject Shop - ( various location) aku rajin gak beli PSC kt sini..but kt sini tgk nasib la ..coz sometimes baju2 nya tu alahai not worth it for your money..ada gk la yg mahal...but satu yang aku suka...my luck selalu jumpa baju di celah2 yg brended label..etc ZARA, CK , MNG, GAP..it a rejected item from the factory...but i dunt mind..sbb x nmpk sgt pn rejectnya...baru2 ni aku berjaya menjumpai blazer ngan harga RM39.90 (LIZ CLAIRBORNE) for 2...klu yg x perasan x kan tau..so aku beli 2 blazer ngan hanya membayar RM20 sehelai...jadi jgn la pandang sebelah mata pada factory outlet cam gini...klu u all beli branded label butik mahal sekalipun..tp tidak pndai mengayakannya...ehmmmmmmmmm..no komen...

6. Uptown Danau Kota - Sometimes u can get PSC here..mmg la klu nk dgr kata org..' ah x standard la shopping sini...but hello duit masing2 ..jadi yg nk bergaya pn diri kita sendiri..jd ada aku kisah tmpt shopping x kelass"...u know i can get office wear kemeja RM10 with my size..XXL...so what...the clothes is from factory label what...BANANA REPUBLIC, LIZ CLAIRBORNE, MNG, ZARA, mcm2 la...and the shirt u can get around RM5 & RM7...so cheap....

That is list of my favourite place to shopping PSC..actually ini blh jd panduan pada sesapa yg rasa susah sgt nk cari baju PSC...dun worry...prove that the bigger women like us stylo n trendy...x semestinya kita badan besar kita xleh nk bergaya...jadi xder masalah utk mencari PSC ...so happy shopping !!!!!!!!!!

No comments:

Google