THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

14 June 2013

Percubaan Strategi Tido Awal Fayel

Semalam dah citer pasal Fayel dan habit tido lewat….terima kasih yang bagi komen , cadangan, pendapat strategi nak bagi Fayel tido awal….so malam semalam aku telah mencoba nya…memula aku call tok mak dia…amik tau tanya tido hari ni berapa kali…dah tido ke belum…aku cakap bagi tido sekali je….tok mak bagitau …hah ye la memang anak ko ni susah tido siang…mak nak buat keje pun payah….tengok tok mak pun bebel jugak..adoyai fayel… 

Ok balik keje semalam aku rileks sikit tak payah masak …aku makan rumah mak aku je….EA ada futsal…so direct dari opis tak balik rumah…bawa fayel round jap …maghrib masuk rumah ..teduhan kasih…biasa time ni dia dah mamai…aku tahan kan mata dia…habis la dia gigit badan aku…Fayel nya peel kalau nak tido dia akan mengigit ketip halus tu…mangsa nya adalah aku…bukan papa nya eh….sakit ok…dengan tak bersalah je dia gigit bahu..dia gigit lengan…gigit perut…ouchhh apa kesedap body mama ko ni ye…ingat KFC ke?? 

Aku bertahan je la ngan gigitan dia tu…yang penting nak tahan mata dia jangan bagi tido…aku bagi dia sepahkan rumah…apa nak buat buat la…motip nak bagi dia puas main sampai penat…dah penat akan terlena…sesuka hati dia weh…angkat bakul…tunggang langgang kan mainan…huwaa sakit mata…aku tengok sabar je la…takpe bagi chance…kasi punggah Fayel takpe…aku bagi dia tahan mata…tunggu kul 10 malam ye…dan akhirnya jam 10.30 malam dia surrender…baring sendiri…terkulai hahaha…tapiiiiiii dia kan dh biasa nak tido tengok henpon…ada melalak la disitu ..dia start ngamuk nak henpon…aku buat dek je…kesian mmg kesian…aku bagi tengok kejap je…then sambil pokpok doa, zikir selawat…tup tup dah lelap…Alhamdulillah percubaan hari pertama yang positif…ada banyak hari lagi ni nak train…moga berjaya nak disiplin kan Fayel ni…wish me luck



Bertabah la aku semalam kemain sakan dia main sepah kan rumah....aktif sungguh


Mamai sudah...hhuhu surrender sendiri baring....dah penat main la tu

Tetiba nangis ...ye aku paham dia tengok henpon nak youtube la tu....hahaha..candu kannnnnnnnn..tak leh la tak tengok satu hari...








Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

11 comments:

Unknown said...

in sya Allah,boleh tu mimy..bila lin dh jaga sendiri SB kdg2 waktu tido ting tong juga..kalau SB tido kejap ptg tu biasa dia akan tido kul 10-10.30..tp kalau dia x tido ptg kul 9 dia akan mintak nenen nak tido

CidaZam said...

heppp mengada2 fayel eh... hahaha... sama la dengan amani. kita kena hati kering. mmg kesian. Aku pernah sekali, ingat dia dah tido. rasa dia dah lelap, bukak ipad, tengok amani dah duduk tepi aku. hahah. bahaya sungguhkan. kita tak leh nak marah sangat, kitapun tak ada internet satu jam pun dah lebih bosan... uhuk

Nadt said...

haah la kena disiplinkan dari sekarang tau. kalau tak jadik cam anak orang yg bs jaga sama tu spesis tido lambat kol 12 or 1 pagi baru nak tido pastu pagi xble nak bangun, tengahari baru bangun. tahun depan nak masuk school xtau la camne nak bangun pagi, bs plak yang risau.cam saif ni memang nadt da biasakan tido awal, paling lewat pun pukul 10 or 11 malam tu paling lewat sesangat la tu. but dia akan tido direct terus sampai ke pagi. kol 7 gitu dia da ble bangun sendiri segar2.nadt just bagi candu dia nenen je la comfirm tido sampaikan menenen macam nak bergusti pun layankan je, lama2 penat tido sendiri.

Unknown said...

comelnyaaaa
sebijik macam ilyaas nak tido nak henpon
geram tau kekadang main henpon sampai bateri kong.
abis henpon i, henpon ayah dia pulak dia belasah. geram nya
masalah la gadget2 ni.

m@m@yAyA said...

hurm akk zura da try buat cmni mmg dr dlu smpla skrg,tp xleh jln gak..

xpelh nk try lg nk soh tokma dia jgn bg tdo siang lbeh 2x..
bg penat main kaw2 pastu nak tgk dia tdo tepat ms..

zura try bkk zikir kat tab dia bantai tekan button off..grr sbr jelah~huhu

gud boy la fayel nie..well done bjya tuk ari yg pertama..

diary_ciknaa said...

sampai ada strategi mama fayel ni.. kelakar la akak kene gigit tuh! geram kot mama nye comel sgt.. heee..

^*NaNa*^ said...

not bad jugak lah kan 1st try..ckp kt dia gud boy senang lah dia tido nnti..ntah2 pasni terlebih awal kot tido..hehe..pape pun gud luk!...mesti jadiknya..

luvDriGhtOne said...

Candu yg x tahan tu kak oii..lwak tol.smoga fayel leh tdo awal pasni.bear pn tgh tune lg wkto tdo qaleesya.

Anak Lebah Comot said...

hua....fayel be a good boy k...

Unknown said...

insyaallah kak
cam zara, dah latih dr kecik
kol 9-10, die dah ajak tdo
ngan mommy skali hanyut tdo smpi ke pg
huhuhuhu

~ NANA ~ said...

yeayyyy dh boleh tido awal...budak mmg kena buat cmtu, bagi dia penat & main puas2 baru tido awal...hehe

semoga lepas2 ni pon fayel tido awal :)

Google