THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

02 October 2010

Gear oh Gear...



Apakah benda di atas...orang yang pakai kete manual je kenal..yang auto dah lupa kot...oh lupa masa korang test kete dulu pun manual gak kannn...kalau tak kenal memang lupa daratan...haha keji nya ayat aku... 

Citer pasal gear ni...dia sudah buat  hal la...adehhhh 7 tahun ko ...macam macam dia nak ...hari tu servis dah kena RM400..hehe baru 4 rattt jeeeeeeeee..opsss...duit gak kannn...pastu gear la nak benda baru...masa balik kg tu Encik Awak sudah check..siap sound pekik kat telinga suh tukar..sebab aku pun poyo asik ngadu gear ketattt payah nak masukk...masa kat Muar tak de lak masalah...kat Melaka berdoa aku memoga selamat dalam perjalanan...walaupun gear dah mula ketat ketat...tapi aku redah je...janji selamat sampai KL...tapi bila sampai je depan umah...bebetul depan pintu gate...gear 1 tak leh masuk wehhh..tak ke haru..memang sah menangis meraung...aku risau gear box rosak je...around 3 ribu bebbbbb..matikk aku nak cari duit dah le nak kawen ni...adehhhhhhhh

Dan baby car aku telah dihantar masuk wad selama 2 hari...yer ar sakit teruk tu siann kann..jauh berjalan wehh..KL-MUAR-MELAKA-KL...nonstop..tak rehat...yer ar baby car takde memang aku patah kaki...nak kemana pun tak boleh..Encik Awak pun tak de time tu..tak balik kg lagi kan..dia kan raya sakan...okeh tak yah cakap banyak duk umah sajo...Alhamduillah kerosakan tak la seteruk aku sangka...just ganti cluth cover je...melayang la jugak RM300...pehh memang lepas raya makan biskut kering aku...tapi tak gak kurus kan..hehe..apapun yang penting baby car dah boleh guna pakai...tukar gear pun tak de masalah...legaaaa..ok mari kita DRIFT bebeh







4 comments:

Anis Azalea said...

len kali jgn degil..melambatkan servis...7 thn tu umo dia..

Ann Ishak said...

nasib baik depan umah...dbuatnya dkt hway, haru babe

Unknown said...

fuh,nsb dpn rumah kak..klu jauh dr rumah..camne la 2..ehehe

kella said...

betul2 depan rumah ye beb... kereta ko pun sayang kat ko tu.. dia gagahkan juga, sampai depan umah, walaupun nazak kan? sian dia, tapi bagusla dah sembuh pun kan.. :)

Google