THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

24 September 2010

Pusing Pusing Melakaaaaa Sampai Pening...hahah

Day 1- Jalan Jalan Naik Beca, Muzium Samudera, A Famosa

Lepas dah check in kul 2 tu....duk golek golek jap cam ayam golek..sempat jugak la aku berendam berkubang dalam bath tub tu.....ala ala citer susuk ko...hebatttttt....sempat aku bergedik nampak cermin..terus snap shot muka sendiri..alamak bergegar .....ni muka selepas berendam berkubang dalam bath tub..ok pasni masa nak merayau bumi melaka...lets go bebeh..alamak baju tak bawak banyak pulakkkkk...sempoi sudehhhhhh...macam nak gi pasar jekkk..belasahh


Sebelum tu pi alas perut makan dulu...lapar giler siottttttttt.....angan angan memang nak makan asam pedas melaka....walau tak dapat nak cari tempat yang femes asam pedas melaka tapi dapat makan kat food court muzium samudera asam pedas melaka jugakk...oklaa...rasa pun not bad...aku bertambah jugak la makann.....ehhee


Lepas makan...seberang jalan pegi la gedik nak gambo kat Muzium Samudera...konon nak masuk tapi hampehh sampai je dah tepat kul 5 terus CLOSED..haihhhhhhhh lambat sikit jekk..takpe ar..tak dapat tangkap ngan kapal..baru berangan nak feeling ala titanic...kat luar saja la......baekk laaaaaa....janji gedik posing harus ada...malas tulis caption tengok je gambooo


Abang beca abang beca di tengah jalannnnn....mak aku le asik sebut nak naik beca je...aku takmo..sian pulak kat orang bawa beca bawa aku yang berat nak mam ni...tapi dah uncle apek tu cakap boleh boleh ...aku pun belasah la...tapi kena duk ngan Ekin la..dia kan keding kurus...uncle tu bawa alahai...bersungguh sunguh..sian aku..rasa aku nak suh tukar tempat....tapi tak de maknanya.........kejisss...hahaha...syokkk wooo bawa pusing jalan keliling bando melaka...rasa macam pelancong dari negara luar pulak...cehh..oh yerrr kami JEPUN mari...huhu uweekk wakluu..errrr ada citer tak disangka naik beca ..ada sorang mamat ni yang bawa beca gak......kira antara 3 beca yang bawa family aku la..tetiba tegur kata kenal aku.."saya kenal awak la...kita sekolej la...ingat takk??"..haaaaaaaaaa aku tercengang nak ingat sapaaaaaa la dia ni..tanya punya tanya citer kawan nikawan tu..haaa sah aku tak kenal nama dia..muka pun dah lain...agak hensem la pulakkkkkk...uishhh sabooooo ingat Encik Awak...alamak sesi jejak kasih kawan lama la pulak...dia bawa beca weekly..bosan katanya membeca laaaa....mamat ni keje PETRONAS MELAKA beb.....adoii terlambat aku nak ngorat balik..kuang kuang...dan terjadi la jejak kasih...tukar tukar la no tepon memasing...aku tukar sebab aku nak jemput kawen soon...jgn speku speku...haippppp tak baekk gosipp


Kalau dah ada Banda Hilir ni tak sah la kalau tak pegi A Famosa...wajib tu padahal dah pegi berkali kali tetap gak nak gi sini...beca pun stop kat sini ..hehe penat agaknya membawa bebanan berkilo ni..hahah tu yang dia suh pi tangkap gambo...bukan aku cakap..uncle tu yang suh..so pepaham sendiri la...yer la uncle baheklaaaaaaaaaaaa...dah pi rehat..kang jap lagi nak bawa lagikk bebanan tong dram ni...huuh..gambo lagiii tanpa caption







CITER MELAKA TAK HABIS LAGI...
SABOO NEXT ENTRYY








5 comments:

-anidaothman- said...

BESTNYaaa pegi ke BANDAR BESEJARAH....naik beca lagik pusin-pusin town lagik...best..best.... sis, u cutelaaa...admire tau..=)

Nadine said...

Mimy!!

Kitaorg pun singgah makan asam pedas kat the same restoran you pegi makan tu..what a coincidence! u pegi msa bila? i pegi masa raya ke-4, lunchtime. Faaz siap tumpah2 kan air lagi kat situ..hihi. tp kitaorg tak pegi jalan2 pastu sbb cuaca panas sgt, kesian tgk faaz mandi peluh :)

Unknown said...

besskan melaka mmg happening mesti tak habis jalan hehe

Megat said...

ye laa melaka kan tempat cik mimy selalu beraya kat sana ......heheeh hafal laa setiap jalan raya kat sana supaya tak selalu sesat......
maklum laa lain nak gi ker lain lak yg sampai hehehhehehe

Megat said...
This comment has been removed by the author.
Google