THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

19 February 2010

Hantaran PEARL GREENY BLOOM vs BLACK & WHITE HOT RAWKKKK

Okeh citer pasal tunang tak habis lagi...selagi ada gambar ..selagi itulah story mory tunang dah basi ni akan ada....huuh...kali ni aku nak story pasal hantaran pulak...apa la maknanya tunang tanpa hantaran yer dak?? kira macam gula ngan semut la...hantaran aku simple dimple je...takla segrand yang disangka...ewah merendah diri..tapi memang betulkan...sama macam orang lain gak...aku pun ada style tersendiri dalam gubahan hantaran,...opsss macam la aku yang buat hantaran ni kannnnn...sebenarnya hantaran aku telah digubah oleh kawan aku kat STSB dulu...KAK AZLIN disebabkan dia pun tak keje duk umah jaga anak...dia pun volunteer kan diri nak buat hantaran aku...ala yang aku pernah citer jahitkan manik untuk aku dulu tuuuuuuuu...


Minah ni memang kreatip inovatip...aku yang kekeringan idea ni..serah aje bulat2 kat dia...apa benda style dia nak bikin...suka hati la labuuuuuuu....janji aku nak semua nampak sama....aku tak minat ada lonjong, heksagon, 4segi..kalau nak 4 segi..semua mesti 4 segi..kalau nak masuk bakul...sumer mesti bakul...aku tak suka caca marba...serabut.....ikut suka hati korang la...aku pun bukan aku yang buat..orang buatkan...sila jangan banyak songeh yerrrrrrrrr....kami tak bincang apa pun...dia sketch gambar send email kat aku...aku agreed je...aku tau konpom lawa le...ecehhh sebab tau tangan dia ni memang teliti tak macam aku...kaku...hahaha...so mengikut tema yang aku mau iaitu kombinasi hijau + putih..maka taraaaaaaaaa....jom tengokk..jap nak bagi nama omputih skit...PEARL GREENY BLOOM


** ok aku snap dari atas katil perantin...tu ha dia semuanya berjumlah 9 dulang ...hantaran memang pompuan kena lebih dari laki...banyak makanan je...nanti kawen baru ada barang-barang...

** apa ni?? sucinya color...oh ini kain persalinan nikah untuk buat baju melayu nikah...by JAKEL


** ni pulak saje je bagi tuala ...tambah skit duit & berkat voucher RM10 dari Kaseh beli kat JUSCO....pastu nampak kosong beli lak body bath dari brand Baylis & Harding, UK..

** kuih kuih...oppss biskut semperit pun ada...sponsor by jiran aku yang dah berjiran sejak 22 tahun yang lalu....Mak Jah,walau dia tak baca tetap nak ckp tima kasih banyak2....susah2 je nanti sponsor lagi yerrr..haha

** coklat adalah wajibbb...mana boleh takde...tak best ar...hambar je ..poyo ayat..macm aku dapat makan...Ferraro Rocher pun telah disponsor oleh member GXIXG aku..Baizura...wah ko tak dtg majlis aku bagi coklat eh..pandaii...anyway thanks babe...lebiuuu
** ini lain kan?? mana kotak nya...oh kotak tak muat...jadi di dekorasi oleh maksu aku..eh cantik lakk nengok...ini Halwa Betik...sponsor gak...dari kawan mak aku ..Makcik Anum....thanks yer cik walau tak baca jugakk

** buah sponsor gak ke?? heheh oh tidak tapi bakul disponsor dari Kakak Admin GIA, Kak Rusni...susah payah dia beria bagi bakul ni...dengar gosip aku nak kawen..sibuk dia kumpul bakul2 nak bagi aku....tima kasih wahai kak Rus ...jasa mu dikenang...bakul lagi satu nantui buat hantaran kawen lak yer??

** sekarang dah moden tak de bunga rampai...kalau ada pun bagi yang rajin...so aku yang tak rajin ni apa susah letak je potpouri..beli siap sudah...

** sirih junjung pendukung adat...ceh wahhhhhh...takbuat pun...ni pepagi gi pasar chow kita gi beli...mawar putih gitu...suciii...ntah2 si encik awak buang kot...nanti aku tanya dia..hahah tak dapek dah layu oii

 ** apa ada dalam kotak..ada itu kek la...

** okeh kasi fokus......kek pun hijau putih daaaaaaa...mestiiiiiiiiiii

** ni bukan hantaran yer...ini door gift untuk tetamu...hijau putih lagikkkkkkkk...kengkonon bakul tu nak buat hantaran..tak jadik...buat hiasan je laaaa


** 7 dulang hantaran dari pihak laki...hitam putih warna kehidupan...hehehe...tak sempat nak snap la satu2...aku bgtau apa ada dari 7 dulang tu yer...ada buah, kek, set persalinan chiffon kain nikah by Jakel, tepak sireh, cincin tunang & merisik, coklat Hersheys & biskut Famous Amos...tuala dan set body bath by Baylis and Harding, hahaa...ada macam sistem barter tak?? yeah itu lah sebenarnya...hehehe


** ohhh depa snap ni je ekkkkkk....mentang2 la kegemaran...semua dah teruja termasuklah aku...huhuhu...


**tengok...kan dah cakappppp...boboy dah usik dulu...hahahah..amboiiiiiiiii


** hantaran kami...9 berbalas 7...PEARL GREENY BLOOM vs BLACK & WHITE HOT RAWKKKK...Alhamdulillah semua sudah selamat dibaham ...

















22 comments:

daela said...

wah...siap ada nama tema warna ni nok...kekekekekeke...simple tp santek...

Ika Razak said...

simple yet elegant.. Congrats.. :D

RedLife2Love said...

suka tengok hantaran kak mimi.. simple n nice.. tak semak mata menengok!! hehe.. shantekk gitu..

kella said...

very nice semuanya!
hijau putih...
nikah nanti tema ape beb?

Mimy Hamid said...

daela = aku saja je letak nama omputih..padahalll..hahaha

Mimy Hamid said...

ika razak = simple je kann

Mimy Hamid said...

RedLife2Love = kalau akak buat mmg semak kannnnnn...nasih haku tak buat..

Mimy Hamid said...

kella = tunggu GREY PINK key...nextttt

Unknown said...

beb mmg ada kelasss...ni baru tunang kalu kawin lg kelassss hehe

Mimy Hamid said...

POSH76 = kelas baper ko nak..habis kelas sudah aku ni

dina said...

ni baru ada masa nak komen semua entri majlis tunang ko (kalau ada citer lagi, aku komen lagi ye)...hehehe... 1stly, TAHNIAH sebab dah jadi tunangan orang yg ko sayang... moga kekal ke jinjang pelamin! Amin!

Aku suka pelamin kau yang simple tapi ada klass... memang kelass nok, baik terus sanding je situ... lawa dah pelamin tu.

Hantaran ko sgt kelass okeh! aku suka juga, takde la cam aku tunang dulu, pakai plastik kunen klasik siot! hahahaa... (okeh, lupakan!)aku suka sgt gubahan buah2an tu sume hijau noks, baru betul day of green...hahaha

Lastly....moga hepi! dan kena tabahkan ati sebab masa bertunang ni byk cobaaannnn.... hehehehe

Nadine said...

cantikla hantaran you mimy. green + pearl white mmg lovely sgt. hmm, I wonder ape theme utk hantaran nikah nanti?? :)

Mimy Hamid said...

dina = panjangnya entry ko ni nok...sekali ko komen panjang je laaaaaaaa daaaaa..takpe takpe..thanks yer nok..muahh

Mimy Hamid said...

Nadine = lovely lace gitu.....tgk cam rasa cool kann

Unknown said...

Hantaran Mimi ni simple,cantik dan kreatif especially kotak yg ada pearl tu.

Mimy Hamid said...

Eida = mutiara tu yang buat unik kannn..ai sukekekekeke

Mag said...

huhuhu..sepatutnye ko kawen je terus mimi..buat sendiri ke pearl2 bagai tuh?

Mimy Hamid said...

fabulous.farah = amboi ko nak aku cepat kaen yer..me hbg duit skit...hahah..sah sah ko ni tak baca habis kan...semua orang buat nyahhh

Nurulhuda|Adlie said...

green tu isangat suka, especially fruits, sume green =)

Unknown said...

Mimi i link ur blog to my blog,ni baru hantaran tunang,kalau hantaran kahwin nanti mesti malatops.....

Mimy Hamid said...

Nurulhuda|Adlie = nasib bukan sayur hijau kannn

Mimy Hamid said...

Eida = kalau letak bom meletop la kan..hihi

Google